به صورت مجازی:
Print Friendly, PDF & Email

مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ وی با اشاره به برگزاری طرح پاییزه کتاب گفت: طرح پاییزه کتاب با حضور ۲۱ کتابفروشی در سطح استان یزد برگزار می‌شود که علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با تخفیف کتاب‌های مورد نظر خود را دریافت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به نقش کتابفروشی‌ها در سطح شهر بیان کرد: کتابفروشی‌ها به عنوان نماد فرهنگی در شهر هستند.

جوادیان‌زاده بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما نشر آثار مهم فرهنگی و هنری در قالب کتاب بوده است تا ارزش‌های درونی آنها در جامعه شناخته شود و همه بتوانند از آنها استفاده کنند و از ان به عنوان ماموریتی یاد می‌کنیم که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ما این هدف را نیز در شوراهای فرهنگ عمومی دنبال می‌کنیم تا این آثار چاپ و منتشر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: یکی از حوزه‌های کاری ما، حوزه شعر و ادبیات است و با توجه به  این که شعر، مهمترین رسانه فرهنگی است و شاعران طلایه داران فرهنگی هر شهری هستند و وظیفه پاسداری از شعر و زبان پارسی را دارند  ما نیز سعی کردیم این آثار شعری را به ثبت برسانیم.

جوادیان‌زاده با اشاره به کتاب نجوای عاشقانه نجوا بیان کرد: کتاب دیوان اشعار مرحوم موحدی یکی از این کتاب‌ها است که ما سعی کرده ایم در راستای نشر این اشعار در جامعه  دنبال کنیم.

وی افزود: این کتاب با سعی و کوشش احرامیان پور به چاپ رسید زیرا مرحوم موحدی در هنگام گردآوری این کتاب در بستر بیماری بودند و مجموعه‌ای از دست نوشته های به همت احرامیان پور و خانواده وی به چاپ رسید.

جوادیان‌زاده بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته با همت علاقمندان به کتاب توانستیم به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شویم که برند افتخار آفرینی بود اما ما معتقدیم وقتی این برند مهم و موثر است که در هویت مردم یزد پایدار شود و به همین دلیل تلاش کردیم در هیچ زمانی جریان نشر فرهنگ کتابخوانی و مطالعه انقطاع پیدا نکند و مستمر باشد.