Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ‎ ؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ؛مجید غلامی جلیسه طی نشستی با ناشران استان یزد با اعلام این خبر افزود:استان یزد سال گذشته یکی از استانهای موفق در برپایی نمایشگاه کتاب بودکه امسال نیز ١٠ اسفند ماه در یزد برگزار می شود.
وی در ادامه از طرح عیدانه کتاب خبر داد و افزود:در ادامه طرح کتاب فروشی به وسعت ایران، طرح عیدانه از ١۵ اسفند تا عید نوزوز در سراسر کشور اجرا می شود.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح افزایش ارتباط مردم با فرهنگ و فرهنگ کتاب خوانی و تخصیص مستقیم یارانه کتاب به کتاب فروشی هاست.
مدیرعامل خانه کتاب ایران افزود: جامعه کتاب خوان کشور با مراجعه به کتاب فروشی های منتخب در شهر خود می تواند کتاب مورد نظر خود را با ٢٠ درصد تخفیف خریداری کند.
این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح علاوه بر اختصاص یارانه کتاب به کتاب فروشی ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با پالایش اطلاعات بدست آمده از کتاب خوانان کشور از علایق آنان آگاه می شود و به اطلاعات آماری خوبی برای استفاده در برنامه ریزی دست پیدا می کند.
وی گفت:طرح عیدانه کتاب از ١۵ اسفندسالجاری به مدت یک ماه در کتابفروشی هایی که با خانه کتاب ایران هماهنگی های لازم را از طریق سامانه انجام دهند انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود:از محاسن این طرح توجه معاونت امور فرهنگی به کتاب فروشی ها و خرید مصرف کننده از درگاه کتاب فروشی هاس
ت