Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش انجمن متخصصان روابط‌عمومی استان یزد دکتر محمد مهدی فرقانی روز چهارشنبه در نشستی علمی در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد که با عنوان ارتباطات نوین و جایگاه آن در توسعه استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه ارتباطات و توسعه ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: از آنجا که توسعه یک امر اجتماعی است تا اقتصادی، لذا فرهنگ سازی و زمینه سازی پذیرش برنامه های توسعه در جامعه نیازمند ارتباط تنگاتنگ تدوین‌گران برنامه با رسانه هاست.

وی با بیان اینکه صرف درآمد سرانه بالا، نشان دهنده توسعه در جامعه نیست، گفت: توسعه زمانی رخ می دهد که مشارکت گسترده در فرآیند تغییر اجتماعی انجام پذیرد و این امر نیازمند توجه به وسایل ارتباط جمعی و رسانه هاست.

این استاد دانشگاه با تشریح روند تکامل و توسعه یافتگی آنان گفت: کارکرد رسانه ها همزمان با تکمیل این روند تغییر می یابد و در اوج خود به مهمترین عاملان انتقال اطلاعات و دانش مبدل می شوند.

دکتر فرقانی سپس با اشاره به پیش نویس نقشه راه توسعه استان و همچنین نظریه پایه توسعه استان، گفت: بمنظور فرهنگ سازی و پیاده سازی برش استانی برنامه ششم، می بایست نقش رسانه ها در این امر تبیین شود تا از ظرفیت آنان در این راستا بهره گرفته شود.

وی گفت: اجرای برنامه های توسعه ای بدون مشارکت رسانه ها میسر نیست.

فرقانی تصریح کرد که دولت در امر تدوین و اجرای برنامه ششم، می بایست علاوه بر این جایگاه عالمان علوم اجتماعی را معین کند تا بخش بیشتری از جامعه در این امر مشارکت کنند تا همه بار آن بر دوش دولت نباشد.

این نشست باحضور مشاور اطلاع رسانی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری، پرسنل سازمان مدیریت و جمعی از اساتید ارتباطات همراه بود.

دکتر فرقانی همچنین پیش از این جلسه در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور یافت و با دکتر حمیدرضا نصیری زاده رئیس سازمان دیدار و گفتگو کرد.

شایان یادآوری است دکتر فرقانی و دکتر بروجردی با حضور در یزد ، در نشست علمی انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد با موضوع اخلاق حرفه ای و مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در پردیس دانشگاه و همچنین کارگاه اختصاصی برای مطبوعات شرکت در مجتمع امام علی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شرکت کردند.

گفتنی است برنامه‌های یادشده با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد، دانشگاه یزد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برنامه‌ریزی و اجرا گردید.

[metaslider id=3445]