Print Friendly, PDF & Email

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از ساخت ویدیوهایی با هدف فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ورود افراد با جرائم غیر عمد به زندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری تسنیم – یزد ؛ اسلام افشون در گفت و گو با خبرنگار تسنیم ، با توجه به عدم آگاهی اقشار مردم از جرائم غیرعمد و ورود ناخواسته آن‌ها به زندان اظهار داشت: در نظر داریم تا فیلم‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف جهت آگاهی مردم و جلوگیری از ورود آن‌ها به زندان بسازیم.

وی گفت: یکی از نقش های مهم ستاد دیه در کنار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ورود افراد به زندان است، در تلاش هستیم تا با ساخت مجموعه ویدیوهایی کوتاه با موضوعات مختلف از ورود ناخواسته افراد به دلایل بدهی‌های مالی جلوگیری کنیم.

افشون افزود: این ویدیوها عموما با موضوعاتی از قبیل تایین مهریه معقول، بیمه نمودن وسیله نقلیه و داشتن گواهی‌نامه برای رانندگی، قوانین مربوط به چک و سفته و حوادث کارگاهی که گاهی منجر به قتل می‌شود ساخته خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند که بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۳۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه‌های بعد دیه مربوط به رانندگی و حوادث کارگاهی قرار دارند.

وی گفت: در نظر داریم برای ساخت این ویدیوها از چهره‌ها و بازیگران مطرح استانی استفاده نماییم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان استانی استفاده بهینه کرده باشیم.