Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در آئین تکریم و معارفۀ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توجه جدّی به میراث فرهنگی و حوزۀ گردشگری را تنها راه برون رفت مشکلات توسعه ای استان دانست.

پایگاه خبری یزدباما:به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، بعد از ظهر یکشنبه 14 آذر ماه آئین تکریم و معارفۀ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با حضور «سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، «سمیع الهص حسینی مکارم» معاون توسعۀ مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت همراه، «مصطفی سالاری» فرماندار یزد، «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن اجتماعات مشیرالممالک یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های «محمدمهدی شرافت» مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و «سیدمصطفی فاطمی» سرپرست این اداره کل، گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی استان، محدودیت منابع طبیعی و وضعیت موجود تنها راه برون رفت از مشکلات توسعه ای استان توجه جدّی به حوزۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
«سیدمحمدرضا سیدحسینی» ادامه داد: حتّی حلّ موضوع آب استان نیز به حوزۀ میراث فرهنگی گره خورده است و بحث میراث فرهنگی خط قرمز استان و مورد توجه ویژۀ مسئولان ارشد استان است.
وی افزود: شایسته است تمام دستگاه ها و نهادهای استان همکاری لازم را با میراث فرهنگی به عنوان یک مجموعۀ فرابخشی داشته باشند زیرا توجه به میراث فرهنگی توجه و کمک به نوجوانان و جوانان و نسلهای آیندۀ این سرزمین است.
سیدحسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که در سال های اخیر مردم استان در بحث حفاظت از میراث فرهنگی از مسئولان جلوتر گام برمی دارند، در تمام پروژه ها مردم حامی ما بوده و هستند و این مهم نشان از فرهنگ بالای مردم استان دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود با اشاره به پروژۀ در دست اقدام ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در سازمان یونسکو گفت: این پروژه با جدّیت در حال پیگیری است و باید در ماه های باقیمانده با نیرویی مضاعف تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب دنبال شود زیرا تعداد شهرهایی که در دنیا  به ثبت جهانی رسیده اند از تعداد انگشتان دو دست کمتر است.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاشها و خدمات«محمدمهدی شرافت» مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و «سیدمصطفی فاطمی» سرپرست این اداره کل با اهدای لوح سپاس، قدردانی و «فاطمه دانش یزدی» به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی شد.