Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ازصدور مجوز ٨موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره دراین استان خبر داد.

پایگاه خبری یزد باما:به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد؛علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر گفت:درحال حاضر ٨٠موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره دراستان یزد فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: مؤسسات فرهنگی و هنری تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی و هنری اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی (بر طبق ماده ۵٨۴ قانون تجارت و آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مصوب ١٣٣٧) به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی، عمومی و خصوصی، افراد واجد شرایط برای فعالیت در یک یا چند قلمرو فرهنگی، هنری سینمایی و مطبوعاتی با سرمایه ایرانی تشکیل می‌دهند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تأسیس، نظارت بر فعالیت ها و انحلال آنها را صادر می‌کند.
وی همچنین اعلام کرد:اقدام در خصوص فعالیت های آموزشی، مستلزم داشتن شرایط و امکانات ویژه ای می‌باشد که متقاضیان جهت کسب آگاهی می‌توانند به کارشناس موسسات فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه و پس از اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز، اقدام به انتخاب و درج آنها در اساسنامه پیشنهادی خود نموده تا در صورت تصویب مجوز تأسیس مؤسسه و دریافت « مجوز خاص » امکان فعالیت پیدا نمایند.

به گته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد،  در خصوص سایر فعالیت های خاص از قبیل؛سینمایی، هنری و مطبوعاتی نیز لازم است متقاضیان به مراکز ذی ربط مراجعه و نسبت به شرایط و ضوابط مربوطه آگاهی پیدا نمایند و سپس اقدام به انتخاب و درج در اساسنامه نمایند