Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه ها سال امسال آغاز به کار کرد.با توجه به شیوع بیماری کرونا جشنواره به صورت آنلاین در حال برگزاری است. رئیس جشنواره سید حسین پیغمبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و سمیه اصحاب دبیر سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه ها در این خصوص بیان نمودند که۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده که پس از بررسی های اولیه ۱۰۱ اثر به بخش رقابت نیمه نهایی راه پیدا کرده است.

 در بخش زنان و مردان ۵برگزیده در بخش پدر بزرگ و مادربزرگ ۳نفر برگزیده در بخش کودکان زیر ۱۲سال۳نفر برگزیده در بخش نوجوانان ۱۲تا ۱۸ سال ۵ نفر برگزیده ود ر بخش قصه های ۹۰ثانیه ایی ۳ نفر برگزیده و نیز گروهی هم شایسته تقدیر اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است بخش قصه نویسی از بخشهای جدید این جشنواره می باشد که ۳۸ اثر به این بخش راه یافته اند و از ۵ قصه نویس برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.مضمون و محتوای بخش قصه گویی و قصه نویسی کاملا باید منطبق با فرهنگ،آداب و رسوم همچنین مشاهیر و مفاخر معارف استان یزد میباشد.و قصه گویان باید آثار خودرا به جشنواره ارسال می کردند.

 داوران این جشنواره در بخش قصه نویسی استاد علی خانجانی پژوهشگر،نویسنده برجسته قصه و قصه گویی کشور، محمد محمد صیفی از نویسندگان صاحب نام استان یزد و فاطمه قانع از مربیان ادبی کانون پرورش فکری استان یزد هستند.در بخش قصه گویی الهام دارابی رئیس کار گروه قصه گویی کشور ، محمد رضا آخوندی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان یزد و احمدعلی مهدی نژاد از چهره های صاحب نام عرصه تئاتر استان یزد می باشند.

آثار قصه گویان از تاریخ ۲۳آذر ماه لغایت شب یلدا در پیج های رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،انجمن قصه گویان استان یزد و فرهنگ یزد در ساعت ۱۷:۳۰پخش خواهد شد. بخش ویژه این جشنواره تقدیم شد به ۴۰۰۰شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد که در این بخش ۱۰اثر قصه گویی بامضمون دفاع مقدس و شهدای یزد اجرا خواهد شد.