گفتگو با
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛گفتگو با سهیلا ستوده نیا بازیگر نمایش «قصه ظهر جمعه » که این روزها در حوزه هنری به اجرا در می آید.

پایگاه خبری یزد باما ؛ حمید رضا عمادی ؛ گفتگو با سهیلا ستوده نیا متولد دوم مهر 1367 و لیسانس روان شناسی که تاکنون 9 نمایش را بعنوان بازیگر در کارنامه خود دارد و اکنون  از بازیگران نمایش «قصه ظهر جمعه » است که از بیستم شهریورماه  در حوزه هنری یزد به روی صحنه رفته است و تا کنون پذیرای اقشار مختلفی از علاقه مندان به حوزه نمایش  و هنرمندان پیشکسوت بوده است .

سهیلا ستوده نیا دیدگاه شخصی خود را در مورد فضای فعلی حاکم بر نمایش استان این چنین بیان کرد: در ابتدا لازم است که بگویم بنده در جایگاهی نیستم که بخواهم درمورد هنرتاتر و تاتر یزد حرفی بزنم چون من کوچکترین عضو این خانواده ام.
ولی اگرخواسته باشیم به کلیت تاتر یزد نگاه کنیم اولین چیزی که به چشم میخورد این است که از هدف اصلی هنر تاتر تا حدودی دور شده ایم و به حاشیه ها پرداخته ایم.نیامده ام که گلایه کنم ولی این دغدغه ی اصلی هنرتاتر یزداست که واقعا نمیتوان نادیده گرفت.به نظربنده ی حقیر اگر در وهله ی اول همدلی میان تمام عوامل هنر تاتر اعم از کارگردانان ،بازیگران وتمامی عوامل اجرایی ایجاد شود ودرقدم بعدی ارتباط مسئولین باخانواده تاتر پررنگ تر شود قطعا میتوانیم به هدف اصلی این هنر بپردازیم و درسطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم چون مادرحال حاضرپتانسیل های فردی خوبی داریم.

بازیگر نمایش« قصه ظهر جمعه » ضمن هنر و عشق دانستن تئاتر فضای بازیگری را برای خانمها محدود قلمداد می کند لیکن بر این اعتقاد است که این محدودیت باعث ایجاد خلاقیت شده است.

وی در مورد واکنش هایی افرادی که کارهایش را مشاهده کرده یا دنبال می کنند گفت : مشخصا هنر تاتر مانند هنر تصویر برای عموم مردم قابله مقایسه نیست و مخاطبین تاتر کمتر است . با این حال مردم  در فضای مجازی و حقیقی به من لطف داشته اند . و قطعا اگر مردم نباشند و حمایت نکنند تاتر هم نیست .

ستوده نیا ضمن ابراز خرسندی از همکاری با گروه اظهار داشت : طبق شناخت ، آشناییت ، لطف و اعتمادی که به من داشتند جزو اولین انتخاب های کارگردان این نمایش جناب آقای حسام افروز بوده ام.
بازیدگر سریال آب پری ها به کارگردانی مرضیه برومند در مورد مشکلات بر سر راه گروه نیز یادآور شد : اولین نیاز یک نمایش ، سالن است که ما متاسفانه تقریبا از آن محروم بودیم زیرا در جایی تمرین کردیم که هیچ کدام از استاندارد های سالن تاتر را نداشت مختصر و مفید بگم نمازخانه ی یک مدرسه بود .

بخشی از فعالیتها :

سهیلا ستوده نیا متولد 2مهر1367؛لیسانس روانشناسی
تاکنون در نمایش های:
_رام کردن زن سرکش(کوراغلی)
_مابه هم دروغ نمیگیم(نصیری)
_شبح طبقه ی سوم(حامدخلیلی)
_پنج دری(دل دلزاده)
_خنکای ختم خاطره(صاحب و محسن حائریزاده)
_چشمان مورب گیسوان پریشان(احمدندافی)
_ماه در آب(شکاری)
_قصه ی ظهر جمعه(افروز)
_نمایشنامه خوانی خانه من اینجاست(اقایی)

بازی جلوی دوربین:
_سریال آب پری ها(مرضیه برومند)
_سینمایی مادری(رقیه توکلی)
_مستند پدرمجسمه ساز ایران(مسعودموسوی)
_فیلم کوتاه ارزوی قشنگ(علی نیکوکار)
_فیلم کوتاه بازبینی(مهران طحانی پور)
_آیتم ده قسمتی برای شبکه سلامت(سیدمجتبی حسینی)

نمایش «قصه ظهر جمعه » به نویسندگی سید محمد مساوات و کارگردانی حسام افروز روایتگر اتفاقات و ماجراهای یک خانواده است است که همگی در کنار هم زندگی میکنند .

بازیگران این نمایش عبارتند از : هنرمندان تئاتر استان آقایان علی مزیدی ، علی جاور، مهدی آرین مهروهمچنین علی قریشی

بازیگران خانم عبارتند از:هنرمندان ،زهرا زین الدینی، سهیلا ستوده نیا  و همچنین فاطمه زارع – سهیلا عسکری – ملیحه جدی

دستیارکارگردان: زمان ارکمان

منشی صحنه:خانم آزیتا دهقانی

مدیر صحنه:حسن طبیب زاده

طراح واجرای پوستر :سید مجتبی موسوی

طراح واجرای گریم : محمد هدایتی