Print Friendly, PDF & Email

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و پرهیز از هرگونه تجمع، جشن «زیرسایه خورشید» بدون حضور جمعیت و با پخش زنده، مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

پایگاه خبری یزد باما: به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآنی ایکنا- یزد،حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد ۳ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از محرم که همه لایه‌های اجتماع درگیر با عاشورا هستند، هیچ برنامه‌ای مثل زیرسایه خورشید نیست که همه لایه‌ها را درگیر می‌کند زیرا که همه فضاهای شهری اعم از بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، مراکز درمانی، خانه سالمندان و… عطرآگین از بوی رضوی می‌شود و حضور خدام امام رضا (ع) در آرامش روحی و روانی مردم تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: جشن «زیرسایه خورشید»، بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماع دینی و مذهبی در استان است که سال گذشته برای نهمین سال متوالی در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد و با حضور جمعیتی بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر در شهر دارالعباده برگزار می‌شد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در قالب این جشن با رویکردهای معرفتی، معنوی و نشاط مردم گفت: جشنواره سیزدهم در سال جاری و به دلیل شیوع کرونا بدون حضور جمعیت مردم اجرایی می‌شود به نحوی که در محل امامزاده سیدجعفر محمد (ع) و با حضور سخنرانان و خدام رضوی به صورت برنامه زنده تلویزیونی مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

مسئول جشنواره مردمی زیر سایه خورشید استان یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در روایات سفارش شده ادخال سرور در قلب مومن است که از مصادیق آن خبرهای خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی حرم رضوی رسانه‌ها در این دهه نقش موثری در ترویج فرهنگ رضوی دارند و همچنین حضور خدام رضوی در یزد می‌تواند فضای خوبی را ایجاد کند.

مهدوی‌نژاد افزود: تقاضا می‌شود در ایام پر از خیر و برکت دهه کرامت و با توجه به حساسیت‌های پیش آمده و محدویت‌های کرونایی نسبت به این مسئله اهتمام و توجه و دقت بیشتر شده و برنامه‌ها پوشش داده شود.