همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت:
Print Friendly, PDF & Email

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی شش عنوان کتاب تازه منتشر شده نویسندگان استان در شبکه یزد رونمایی شد.

پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «و اما امشب» شبکه یزد از شش عنوان کتاب تازه منتشر شده نویسندگان یزدی با حضور پدیدآورندگان آثار رونمایی شد.
این آثار اوایل فروردین امسال روانه بازار کتاب شده است.
کتاب «تربیت انسانی تمدن اسلامی» منظومه بیانات تربیتی رهبر معظم انقلاب برای مجموعه‌های فرهنگی از جمله این آثار است. این کتاب به کوشش وحید حُسنی نویسنده یزدی با بهره‌گیری از منابع مختلف گردآوری و توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است.
پنج اثر دیگر که دیشب رونمایی شد به قلم دانش آموزان نوجوان در زمینه دفاع مقدس نوشته شده و شامل آثاری چون؛ «چت‌های باورنکردنی» اثر مهدی فیاض، «مین‌های عمل نکرده» نوشته محمد حیدری، «مین‌های عجیب و غریب» به قلم محمدصالح قدیری، «مناطق رنگی» اثر مشترک سجاد دُرستان و محمدصالح قدیری و «باشگاه آدم فضایی‌ها» نوشته سجاد طحان‌پور است که در قالب مجموعه «مین روب» ارائه شده است.
این آثار با همکاری حوزه هنری استان و ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای یزد منتشر شده است.
این نوقلمان با شرکت در کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی در حوزه هنری یزد، در مدت کوتاهی موفق به نگارش نخستین اثر خود شدند.
در این برنامه تلویزیونی نویسندگان درباره اثرشان توضیحاتی را بیان کردند.
در ادامه ویژه برنامه اختصاصی هفته هنر انقلاب اسلامی در صدا و سیما، امشب (۲۲ فروردین) نیز چهار عنوان کتاب با حضور صاحبان آثار در برنامه «و اما امشب» رونمایی و معرفی خواهد شد.
رمان «حام» نوشته جلال توکلی، «واو» اثر اسماعیل واقفی، «سکه‌های سفالی» به قلم علی یاری و مجموعه شعر «نسخه محرمانه» سروده سید محمدصادق آتشی از جمله این آثار است.
این آثار به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به دلیل وضعیت قرمز کرونایی با استفاده از رسانه‌های گروهی بویژه رسانه ملی و همچنین با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود.