Print Friendly, PDF & Email

« رواق قلم» در قالب طرح ملی « ایران قوی» با حضور استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛طرح ملی فهما سال ۹۹ ویژه کانون های مساجد کشور در قالب « ایران قوی» در حال اجرا است که هر کدام استان های کشور میزبان رواق های این طرح هستند و ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز میزبان « رواق قلم» است.

در این راستا محمد علی طالبی استاندار یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد از این رواق به صورت رسمی رونمایی کردند و فعالیت این رواق را در سطح کشور آغاز کردند.

ابراهیم رضایی، کارشناس ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در این مراسم گفت: رواق قلم به عنوان یکی از رواق های ۱۲ گانه طرح ملی ایران قوی است که استان یزد میزبان این رواق است و برنامه های آن را در سطح کشور اجرایی می کند.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی نویسندگی و فعالیت های مرتبط با نویسندگی در حوزه های مختلف به عنوان بخشی از این اقدامات است که بایستی در سال جاری انجام شود.

کارشناس ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: تاکنون ۲۷ کلاس آموزشی در زمینه داستان نویسی آماده شده و قریب به ۳۰ کارگاه آموزشی نیز در حال آماده شده است که به زودی در سامانه بچه های مسجد ارائه می شود.

رضایی گفت: پیش بینی می شود که از بین ۲ میلیون نفر عضو کانون های مساجد در سطح کشور بیش ز ۵ هزار نفر در این کلاس ها شرکت کنند که در پایان نیز ۲۰۰ نفر برگزیده به صورت کارگاهی به مدت ۳ روز پس از کرونا به صورت حضوری در این کلاس ها شرکت کنند.

لازم به ذکر است طرح ملی « ایران قوی» ویژه کانون های مساجد کشور در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق در حال اجرا است که کانون های مساجد می توانند با ورود به سامانه بچه های مسجد فعالیت های خود را در این قالب ها بارگزاری کنند.