Print Friendly, PDF & Email

«رفیق» روایت‌ زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دفاع مقدس، منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد ، رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «رفیق»؛ روایت زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس به قلم الهام باقری نویسنده یزدی خبر داد.
محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این اثر به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و همرزمان شهید آورده شده است.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و رمان‌نویسی در این نهاد بیان کرد: نویسنده اثر یکی از استعدادهای ادبی و رویش‌های این دوره‌های آموزشی است که نخستین اثرش به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.
این کتاب به همت حوزه هنری یزد و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و کمیته تألیفات کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد تولید شده است.
سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزین با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت.
او سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی درباره جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.
خلیل، حضور مداوم و شاید همیشگی در جبهه‌ها داشت و فقط چند روزی را در سال به یزد می‌آمد؛ حتی چند دفعه خانواده‌اش را برای بازدید به جبهه برده بود.
جانشین ستاد تیپ مستقل ۱۸ الغدیر، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر از جمله مسئولیت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.
سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از همرزمانش در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه در ۳۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.
از این شهید گرانقدر سه فرزند به یادگار مانده است.
الهام باقری متولد ۱۳۷۱ در یزد، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه یزد است و این کتاب نتیجه شش ماه پژوهش، مصاحبه و نگارش اوست.