Print Friendly, PDF & Email

همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر، «محفل ماهانه طنز» استان با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان مطرح کشوری و استانی در حوزه هنری یزد آغاز به کار می‌کند.

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، رییس حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: نخستین محفل ماهانه طنز استان با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان با شعرخوانی مهمانان ویژه‌ای همچون ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد، مهدی استاد احمد، علیرضا لبش، اکبر کتابدار و اکبر میرجعفری و طنزپردازان یزدی شامگاه دوشنبه 18 بهمن در این مرکز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

محمدصادق کوچک‌زاده، کشف و پرورش استعدادهای طنز، تقویت و ارتقای سطح دانش طنزپردازان جوان و فعال، تولید طنز فاخر در حوزه‌های مختلف، مخاطب‌یابی، ایجاد جریانی سازنده در عرصه طنز مکتوب استان و ترویج طنز عفیف را از مهمترین اهداف راه‌ اندازی این محفل برشمرد.
وی با اشاره به جایگاه طنز به عنوان زیباترین قالب انتقال پیام و تأثیر آن در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: این محفل ادبی که در دو بخش شعر و نثر برگزار می‌شود، بستر مناسبی برای رشد و معرفی شاعران و نویسندگان جوان استان در حوزه طنز خواهد بود.
کوچک‌زاده با بیان اینکه اولین محفل به استکبار جهانی و موضوع آزاد اختصاص دارد، ادامه داد: در این محفل از اثر برگزیده از نگاه داوران و مخاطبان تقدیر خواهد شد.
وی اظهار داشت: هرچند این محفل در نخستین گام با نام «قند شکن» فعالیت خود را آغاز می‌‌کند ولی طی مسابقه‌ای با حضور طنزپردازان نام دیگری برای آن انتخاب خواهد شد.
رییس حوزه هنری یزد افزود: در حاشیه راه‌اندازی این محفل، به همت دفتر طنز حوزه هنری استان کارگاه آموزش طنز مکتوب با حضور استاد اکبر کتابدار ـ نویسنده، محقق، پژوهشگر و مفسر ادبیات ایرانی و اسلامی ـ برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: شاعران، نویسندگان و طنزپردازان استان برای قرائت آثارشان در این محفل می‌توانند تا پایان روز یک‌شنبه 17 بهمن اثر خود را به رایانامه Qandshekan@gmail.com ارسال نموده یا از طریق تلگرام به شماره 09030882455 ارسال کنند.
آیین آغاز به کار محفل ماهانه طنز استان دو‌شنبه 18بهمن از ساعت 19در حوزه هنری یزد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.