Print Friendly, PDF & Email

نوجوان یزدی به مرحله رقابتی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» راه پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» در بخش‌های مختلف نامزدهای خود را برای رقابت معرفی کرد و ابوالفضل صباغیان از استان یزد در بخش نقالی نوجوان آقایان، به مرحله بعدی این رویداد هنری راه یافت.
این نوجوان ۱۴ ساله از پنج سال پیش فعالیت در حوزه نقالی و شاهنامه‌خوانی را آغاز کرد.
این دانش آموز پایه هفتم در سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ رتبه اول جشنواره دانش آموزی استان را به دست آورده است.
به گفته مرشد محسن میرزاعلی دبیر اجرایی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» بیش از ۷۰۰ اثر با حضور شرکت‌کنندگانی از ۷۰ شهر سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد رسید و خروجی بازبینی اولیه آثار دریافتی ۳۲۰ اثر بود که از سوی متخصصان نقالی و شاهنامه‌خوانی به مرحله داوری نهایی راه یافتند.
آیین اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان، سوم تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان نقالی و شاهنامه‌خوانی و نامزدهای جشنواره در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا در بخش‌ نقالی کودک، شاهنامه‌خوانی کودک، شاهنامه‌خوانی بزرگسال بانوان، نقالی بزرگسال بانوان، نقالی بخش نوجوان آقایان، نقالی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش بزرگسال آقایان و نقالی بخش بزرگسال آقایان به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
گفتنی است، آیین پایانی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا به‌صورت زنده و مستقیم از اپلیکیشن حوزه هنری و دامنه‌های پرمخاطب همچون آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

برای نصب اپلیکیشن حوزه هنری عدد ۱ را به ۵٠٠٠٢٠٧٧ ارسال کنید.