اختصاص 23 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به پروژه های فرهنگی استان
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه بیست و پنجمین جشنواره تاتر استانی یزد با حضور مدیرکل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد.

پایگاه خبری یزد باما ؛ نشست خبری با  اصحاب رسانه ویژه بیست و پنجمین جشنواره تاتر استانی یزد  با حضور غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ،حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری  و دهقان هراتی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد یکشنبه 4 مهر ماه 95 در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

احمد معین قفقازی خبرنگار سرویس سینما ،تئاتر:  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت : برگزاری  برنامه فصل تئاتر به منظور پوشش آموزش و ارتقای تئاتر شهرستانها  برای اولین بار در استان یزد انجام شدکه هنوز هم این فعالیتها ادامه دارد که می توان از جمله نتایج این اقدامات را جشنواره امسال قلمداد نمود.

علی غیاثی ندوشن در ادامه ضمن اشاره به برگزاری  جشنواره استانی فجر افزود :  هر چه در زمینه نیازهای آموزشی و ارتقا سطح تخصصی کار بشود کم است و این یکی از معزلات تئاتر ماست و نیازهای حاصل از پژوهشهای خود بچه های تاتری این مساله را نشان می دهد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد :مساله آموزش بعنوان یک استراتژی ده ساله در قالب زمان بندی در حال انجام است که سطح بندی آموزشها باتوجه به ورود استعدادهای خوبی که در استان داریم باید به  گونه ای بایستی ارتقا یابد که بتوانیم امکان رقابت با سایر استانها  را داشته باشیم.

سکاندار فرهنگ استان از افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه هنر در دو دهه گذشته گفت و از برنامه ریزی برای حضور بیشتر این قشر از جامعه هنری در فعالیتهای  هنری و استفاده از این پتانسیل در جهت توسعه هنر استان

غیاثی  خاطر نشان کرد : امسال 15 اثر نمایشی جهت حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اعلام حضور کردند که از این تعداد پنج اثر از سوی گروه بازبینی به عنوان آثار برتر با هم رقابت می کنند که از  میان آثار برتر ضمن دریافت جوایز یک اثر به عنوان برگزیده به هنرهای نمایشی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن یادآوری این نکته که از اولویت های اجرایی دولت تدبیر و امید توجه به حوزه فرهنگ و هنر است از اختصاص 23 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای پروژه های مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد، تالار مرکزی یزد، مجتمع فرهنگی هنری مروست و فاز دو مجتمع فرهنگی هنری بافق خبر داد که باید تا سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین در حاشیه این نشست از پوستر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی یزد که با همکاری انجمن طراحان گرافیک استان انجام شده بود رونمایی گردید.

photo_2016-09-25_12-06-29

photo_2016-09-25_12-22-39لازم به ذکر است : داوری بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد را کورش نریمانی و آرش دادگر از تهران به همراه حسین صفی از همدان داوری  بعهده خواهند داشت.