Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد با ما‎؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره داستان انقلاب با حضور  محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از نویسندگان از هادی حکیمیان نویسنده رمان «سرو بلند گوراب» به خاطر کسب رتبه دوم بخش رمان نوجوان با اهدای لوح تقدیر و جایزه جشنواره تجلیل شد.

وی درحالی موفق به کسب رتبه برتر شد که به گفته مصطفی جمشیدی دبیر علمی جشنواره، میزان شرکت در بخش رمان نوجوان جشنواره داستان انقلاب امسال به میزان 50 درصد افزایش داشته است.
حکیمیان در خصوص جدیدترین اثرش گفت: رمان «سرو بلند گوراب» با موضوع انقلاب اسلامی، داستان قیام کارگران و کشاورزان علیه خان و مالکان بزرگ در دوران رژیم طاغوت را روایت می کند.
وی افزود: داستان در فضای بومی و محلی یکی از روستاهای ییلاقی استان یزد اتفاق می افتد که در آن دو نوجوان به عنوان شخصیت های محوری داستان همزمان با روز عاشورا همراه مردم با نیروهای رژیم ستم شاهی درگیر می شوند و این حرکت سرآغازی برای قیام روستائیان علیه ظلم و استبداد است.
این نویسنده درباره انتخاب نام اثر اظهار داشت: «گوراب» نام روستایی است با سروی بلند و چند هزارساله که این سرو نماد اتحاد، همدلی و همگرایی روستائیان بوده و در صحنه پایانی داستان نیز شاهد قیام و درگیری مردم با عمال رژیم شاه در کنار این درخت تنومند هستیم.
حکیمیان با بیان این که در این اثر از واژگان، اصطلاحات، لغات و آداب و رسوم محلی و بومی استفاده شده، افزود: این اثر در 14 فصل و حدود 200 صفحه در آینده ای نزدیک توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد.
وی با اشاره ارتقای هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب نسبت به دوره های قبل گفت: به نظرم آثار ارائه شده در این دوره به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشت.
این نویسنده برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی آثار در کنار جشنواره را بسیار مفید خواند و موفقیت خود در این عرصه را مدیون حمایت ها و راهنمایی های ارزشمند مرحوم امیرحسین فردی دانست.
وی ادامه داد: تشویق های آقای فردی باعث شد من به سمت داستان انقلاب بروم که تاکنون دو رمان به نام های «برج قحطی» و «سرو بلند گوراب» با موضوع انقلاب اسلامی نوشته ام و اثر دیگری با عنوان «کُشته خانه با همین موضوع در دست تدوین دارم که آخرین مراحل نگارش را سپری می کند.
گفتنی است: در بخش رمان نوجوان هشتمین جشنواره داستان انقلاب اثر «برادرخوانده» نوشته سیدمحمد مهدوی و «رویای بعدازظهر» اثر نیلوفر مالک به ترتیب رتبه های اول و سوم را کسب کردند.
هشتمین جشنواره داستان انقلاب در بخش های داستان کوتاه نوجوان، داستان کوتاه بزرگسال، رمان نوجوان و رمان بزرگسال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره داستان انقلاب با حضور  محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از نویسندگان از هادی حکیمیان نویسنده رمان «سرو بلند گوراب» به خاطر کسب رتبه دوم بخش رمان نوجوان با اهدای لوح تقدیر و جایزه جشنواره تجلیل شد. وی درحالی موفق به کسب رتبه برتر شد که به گفته مصطفی جمشیدی دبیر علمی جشنواره، میزان شرکت در بخش رمان نوجوان جشنواره داستان انقلاب امسال به میزان 50 درصد افزایش داشته است. حکیمیان در خصوص جدیدترین اثرش گفت: رمان «سرو بلند گوراب» با موضوع انقلاب اسلامی، داستان قیام کارگران و کشاورزان علیه خان و مالکان بزرگ در دوران رژیم طاغوت را روایت می کند. وی افزود: داستان در فضای بومی و محلی یکی از روستاهای ییلاقی استان یزد اتفاق می افتد که در آن دو نوجوان به عنوان شخصیت های محوری داستان همزمان با روز عاشورا همراه مردم با نیروهای رژیم ستم شاهی درگیر می شوند و این حرکت سرآغازی برای قیام روستائیان علیه ظلم و استبداد است. این نویسنده درباره انتخاب نام اثر اظهار داشت: «گوراب» نام روستایی است با سروی بلند و چند هزارساله که این سرو نماد اتحاد، همدلی و همگرایی روستائیان بوده و در صحنه پایانی داستان نیز شاهد قیام و درگیری مردم با عمال رژیم شاه در کنار این درخت تنومند هستیم. حکیمیان با بیان این که در این اثر از واژگان، اصطلاحات، لغات و آداب و رسوم محلی و بومی استفاده شده، افزود: این اثر در 14 فصل و حدود 200 صفحه در آینده ای نزدیک توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد. وی با اشاره ارتقای هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب نسبت به دوره های قبل گفت: به نظرم آثار ارائه شده در این دوره به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشت. این نویسنده برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی آثار در کنار جشنواره را بسیار مفید خواند و موفقیت خود در این عرصه را مدیون حمایت ها و راهنمایی های ارزشمند مرحوم امیرحسین فردی دانست. وی ادامه داد: تشویق های آقای فردی باعث شد من به سمت داستان انقلاب بروم که تاکنون دو رمان به نام های «برج قحطی» و «سرو بلند گوراب» با موضوع انقلاب اسلامی نوشته ام و اثر دیگری با عنوان «کُشته خانه با همین موضوع در دست تدوین دارم که آخرین مراحل نگارش را سپری می کند. گفتنی است: در بخش رمان نوجوان هشتمین جشنواره داستان انقلاب اثر «برادرخوانده» نوشته سیدمحمد مهدوی و «رویای بعدازظهر» اثر نیلوفر مالک به ترتیب رتبه های اول و سوم را کسب کردند. هشتمین جشنواره داستان انقلاب در بخش های داستان کوتاه نوجوان، داستان کوتاه بزرگسال، رمان نوجوان و رمان بزرگسال برگزار شد.