Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ علی غیاثی ندوشن در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاتم در سال جاری با اشاره به اینکه سومین کنگره ملی شعر روستا در خاتم برگزار می شود افزود: انتخاب نام روستا برای این کنگره  یک بهانه برای بازگشت به ارزش های اجتماعی جامعه است.
وی اضافه کرد: شاعران در این کنگره اشعاری را سروده اند تا یک تلنگری به مردم جهت حفظ ارزش های اجتماعی شان باشد.
وی بیان کرد: ترویج  فرهنگ روستا به معنای پشت کردن به تکنولوژی نیست چرا که شرایط جامعه ایجاب می کند تا از تکنولوژی نیز استفاده شود.
وی یادآور شد: توسعه شهرنشینی بر خصایصی همچون فرهنگ کار، تلاش ، کارآفرینی، احترام به والدین و مهر و محبت که در روستاها بسیار رواج دارد چیره شده است.
وی عدم تغییر در فرهنگ جامعه را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: باید این تغییرات و آسیب های آنها را مدیریت کرد تا به فرهنگ ، آداب و سنن تغییری ایجاد نشود.
وی فرماندار خاتم را یکی از عوامل مهم در اعتلای فرهنگی شهرستان نام برد و گفت: وجود یک فرمانداری که خود نویسنده و فعال در عرصه فرهنگی است می تواند گامی مهم در توسعه و رشد فرهنگ باشد.
در ادامه فرماندار خاتم اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تا کنگره ملی شعر روستا در این شهرستان به نحو شایسته برگزار شود.
محمد زاده رحمانی این شهرستان را سرشار از جاذبه های دیدنی دانست و اعلام داشت: در نظر گرفتن برنامه گلگشت و دیدن این جاذبه ها توسط شعرای کشوری یکی دیگر از برنامه های جانبی کنگره سراسری شعر روستاست.
وی بیان کرد: ظرفیت های خاتم  بالاست و برگزاری کنگره ها و برنامه های ملی نشان دهنده این ظرفیت می باشد.
امام جمعه هرات همچنین در این نشست  ورود فرهنگ غرب به کشور را یک تهدید دانست و اظهار کرد: در گذشته اشاعه فرهنگ غرب را امری نادرست  می دانستند و ما باید همچنان گذشتگان این امر را اجرایی کنیم.
حجت الاسلام محمد علی جعفری افزود: برخی از آداب و رسوم در جامعه حسنه می باشد که باید آنها را بیشتر ترویج داده و برخی نیز مخرب می باشد که باید اصلاح شود.وی اعلام داشت: دشمن درصدد تغییر فرهنگ جامعه می باشد و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.
وی گفت: تغییر فرهنگ و فشارهای فرهنگی به زور امکان پذیر نمی باشد بلکه با جنگ نرم می توان به این هدف دست یافت.
یادآور می شود،کنگره ملی روستا ٣١ فروردین در خاتم برگزار می شود که ۴۵٠ اثر به دبیر خانه این کنگره ارسال شده و در مجموع ١٧۶شاعر کشوری آثار خود را ارسال نمودند که از ٢٠نفر برگزیده اصلی و ۴شایسته تقدیر، سپاسگزاری خواهد شد.