Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ علی غیاثی ندوشن درآیین  افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی کویر نشینان یزد اظهار امیدواری کرد که سال آینده این جشنواره با حضور استانهای کویر نشین کشور به صورت منطقه ای برگزار شود.
وی در عین حال تاکید کرد:این جشنواره با توجه به ظرفیت های و پتانسیل هایی که دارد می تواند در بعد بین المللی نیز برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه با یادی از پیشکسوتان موسیقی استان یزد،گفت:این جشنواره امروز با کسب اجاز ه از پیشکسوتان این حوزه(علی مهنام،حسین روحبخش و مهدی لشکری) که با عیادت و دیدار از آنها صورت گرفت آغاز بکار کرد.
به گفته وی،هیات انتخاب دربخش پاپ ١١گروه،کوبه ٣ گروه،سنتی١۴ گروه را انتخاب نموده اندکه مورد ارزیابی داوران قرارخواهد گرفت.
غیاثی ندوشن افزود:١۶اثر پژوهشی نیز در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد و اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شود.وی همچنین به بخش جنبی جشنواره اشاره کرد و گفت:بخش شادمانه های مذهبی نیز در این جشنواره در حال برگزاری است.وی افزود:با توجه به ظرفیت استان یزد در فرهنگ عامه شادمانه های مذهبی که شامل؛ذکرخوانی،پامنبری،موسیقی زورخانه ای و..است اجرا می شود.
یادآور می شود،اختتامیه این مراسم روز پنجشنبه(٢۶فروردین)درسالن هلال احمر یزد ساعت ١۶:٣٠باحضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزارمی شود.