در یزد برگزار می شود
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:علی غیاثی ندوشن گفت: جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) بزودی در استان یزد برگزار می شوند.

پایگاه خبری یزد باما: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد:به مناسبت میلاد رسول مهربانی و رحمت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با همکاری انجمن خوشنویسان، جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) را برگزار می کند.
علی غیاثی ندوشن اهداف جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ نبوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت محمد (ص) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی نبوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی اعلام کرد.
وی همچنین موضوعات جشنواره را آیات، احادیث، روایات و اندیشه درباره حضرت محمد (ص)، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان درباره حضرت محمد (ص) و روایات ائمه اطهار علیهم السلام در مورد حضرت محمد (ص) ذکر کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: این جشنواره در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می شود.
غیاثی ندوشن افزود: این جشنواره شامل بخش های ویژه اساتید (غیر رقابتی) و رقابتی شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: به همه برگزیدگان این جشنواره سه سکه تمام بهار آزادی اهدا می شود.
وی اعلام کرد که آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار به دبیرخانه این جشنواره ١۴آذرماه سالجاری است.