Print Friendly, PDF & Email

اختتامیه جشنواره منطقه ای فرهنگ عشایر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل جشنواره منطقه جنگلی و گردشگری کر از توابع کرخنگان برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدای برگزاری این مراسم علی غیاثی ندوشن  به صداقت ،دوستی ، وفاداری به میهن اسلامی ،تلاش و کوشش و سایر ویژگی‌ها و ارزش های فرهنگ و زندگی عشایری که تعریفی از اساس فرهنگ و زندگی ایرانی است پرداخت و با ابراز تأسف از اینکه این ارزش های اجتماعی در جوامع شهرنشینی کم رنگ شده است با برگزاری چنین برنامه هایی همچون این جشنواره که تعریف فرهنگ ما ایرانیان در قالب ایل ها ،قبایل،شهرها و استانهای مختلف با همین ویژگی های متنوع و رنگارنگ در نوع و پوشش لباس،موسیقی،کتاب، آئین ها و آداب و رسوم ارزشی و جذاب که در این برنامه شاهد هستیم است.
وی عشایر را درطول تاریخ حافظ و مدافع ارزشهای انقلابی این مرزوبوم دانست که در طول دوران دفاع مقدس هم شجاعانه از میهن اسلامی دفاع کردند که استمرار این گونه جشنواره ها با توصیف فرهنگ عشایر از زوایای مختلف به شکل منسجم تر جهت نشان دادن به جهانیان خواستار شد.
در این مراسم ضمن اجرای برنامه های مختلف و متنوع هنری اهم از شعر خوانی،موسیقی محلی ،تعاریف و توصیف قبایل مختلف عشایر توسط هنرمندان عشایر و رونمایی کتاب از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.
به انتخاب هیئت داوران جشنواره، در بخش آواها و نواهای محلی شهرستان خاتم حائز رتبه برتر شد که به نیابت از عشایر این شهرستان از استان یزد از نجفیان رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاتم با اهداء تندیس و لوح تقدیروتجلیل شد.
در بخش تجهیز تزئینات چادر عشایری  شهرستان بوانات با اهداء لوح جشنواره و تقدیر از مسؤل امور عشایر این شهرستان  تجلیل شد.
در بخش اجرای برنامه‌های جنبی از شهرستان شهربابک از استان کرمان با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر از عشایر این شهرستان تجلیل شد.