وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
Print Friendly, PDF & Email

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) در دست ساخت شهر یزد به عنوان یک موضوع مهم ،گفت:توجه به نخبگان فرهنگی، هنرمندان و فراهم کردن امکانات برای فعالیت آنها بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ؛سید عباس صالحی عصرشنبه در بازدید از این مجتمع با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری با قدردانی از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد  که با همکاری سایر بخش‌ها برای ساخت مجتمع اقدام‌های خوبی انجام شد، اظهار کرد: توجه به اصحاب فرهنگ و هنر و زمینه‌سازی لازم برای تلاش بیشتر و ارتقای برنامه‌های آنها از جمله رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این بازدید که جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند به اهمیت تکمیل و تجهیز این مجتمع برای استفاده مطلوب جامعه هدف و علاقه‌مندان اشاره کرد و با قدردانی از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی بیشتری را در این مورد خواستار شد.

مجید جوادیان‌زاده به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و وجود زیرساخت‌های مناسب  در استان اشاره کرد و با بیان اینکه برای گسترش برنامه‌ها و حمایت از هنرمندان و فرهنگیان مرتبط اقدام لازم به عمل می‌آید،  ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند گذشته مایه خیر و برکت باشد.

این مجتمع  با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی شامل سالن‌های آمفی‌تئاتر متعدد، تالار مرکزی و یک سالن تخصصی با ظاهری بسیار زیبا و امکانات گسترده  در دست ساخت است.

هم اکنون یک هزار انجمن فرهنگی و هنری در استان یزد فعالیت دارد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروزدر آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد ، علمی عمل کردن در فعالیت‌ها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان های علمی هستند.

صالحی با اشاره به اینکه استان یکی از کانون های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفا شد و ثمره آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی می کند.

 وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز ، جهانگیری را در سفر یکروزه به یزد همراهی می کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۱۰ شهرستان دارد که در تمامی این شهرستان ها  اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.