Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :تقدیری صمیمانه از عوامل نمایش «قصه ظهر جمعه » با حضور جمعی  از مسئولان فرهنگی یزد

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد ؛ رئیس حوزه هنری یزد در این نشست صمیمی گفت: برگزاری چهار جشنواره در چهار سال نشانه توجه حوزه هنری یزد به تئاتر است.
محمد صادق کوچک زاده  در  گریزی به اقدامات و فعالیت‌های چهارساله این نهاد در زمینه تئاتر گفت: حوزه هنری یزد از سال 92 به طور ویژه وارد جریان تئاتر استان شد، هرچند پیش از آن هم فعالیت‌هایی در این عرصه داشت ولی در چهار سال اخیر، چهار جشنواره شامل: دو جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه و دو جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه را برگزار کرد.
وی افزود : با بیان اینکه حوزه هنری در این مدت به رغم محدودیت‌ها و مشکلات مالی به سهم خود به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری اقداماتی را در عرصه هنرهای نمایشی انجام داده، به ضرورت احداث پلاتو در این نهاد اشاره کرد و افزود: هر چند این سالن چند منظوره هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده ولی بنا به ضرورت و به خاطر حمایت از هنرمندان، اجرای تئاتر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های هم‌‌اندیشی و نقد و بررسی آثار هنری و … مجبور به استفاده از آن هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت و کمک مسئولین استان این پلاتو هر چه زودتر تجهیز و تکمیل شود و در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.
رئیس حوزه هنری یزد همدلی، همراهی و تعامل را از ویژگی‌های یک گروه نمایشی خوب برشمرد و اظهار داشت: این عناصر در بین گروه‌های نمایشی خیلی پر‌رنگ بوده و ارزشمند است ولی در سایر رشته‌های هنری یا کمرنگ است یا وجود ندارد.
کوچک‌زاده افزود: تئاتر به واسطه شور و نشاطی که در آن وجود دارد جریان ساز و بحث برانگیز است، دیده می‌شود، نقد و تحلیل می‌شود و رقابت در آن به وجود می‌آید.
وی ضمن قدردانی از هنرمندان گروه «قصه ظهر جمعه» که از 23 شهریور تا 9 مهرماه امسال در پلاتو حوزه هنری یزد به روی صحنه رفت، این اجرا را حرکتی خوب و مناسب دانست و گفت: امیدواریم پس از پایان اجرای عمومی سایر آثار نمایشی در استان هم مراسم اختتامیه و هم‌اندیشی برگزار و از تلاشگران این عرصه تقدیر شود.
این مسئول فرهنگی از نقدهای سازنده و دلسوزانه‌ کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه تئاتر استان نسبت به این اثربه عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و با تشکر از همراهی پیش‌کسوتان تئاتر، مسئولان، منتقدان، نویسندگان و اصحاب رسانه‌ در انعکاس این رویداد نمایشی، بر تداوم این گونه حرکت‌های ارزشمند تأکید کرد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد هم با بیان اینکه از یک سال و نیم گذشته تاکنون توفیق داشته‌ام تمام کارهایی که در یزد به روی صحنه رفته را ببینم، گفت: همه کارها به نوعی برای من به عنوان یک مخاطب عادی جذابیت خاص خودش را داشت اما «قصه ظهر جمعه» تنها اثری بود که درام داشت.
دکتر پهلوانیان بازی‌های قوی، کارگردانی بسیار خوب و بی‌حاشیه بودن از نظر مخاطب را از دیگر نکات مثبت این نمایش برشمرد و ادامه داد: امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد و امثال این کارها بیشتر در یزد تولید شود.
وی با بیان اینکه خیلی از حاشیه‌ها چه درست و چه نادرست در مسیر رشد هنری استان مانع ایجاد می‌کند، جشنواره را یک نماد دانست و افزود: هنر برای مردم است و هنری که مردم بپسندند ماندگار خواهد شد.
مشاور هنری استاندار یزد هم اجرای این اثر را اجرایی متفاوت خواند و ضمن تشکر از عوامل آن تصریح کرد: نباید حواشی برای آثار نمایشی که در استان اجرا می‌شود، ایجاد شود. نگاه هنرمندان به کارهایشان نباید همراه با حاشیه و تحلیل‌های نادرست باشد. باید دل‌ها را به هم نزدیک کنیم تا یک جریان خوب و اثر بخش در استان رقم بخورد.
ابوالقاسم دهقان با اشاره به لزوم تحول و اصلاح امور در این عرصه، ابراز امیدواری کرد با مدیریت دکتر دهقان هراتی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان شاهد یک جریان خوب و مناسب در هنرهای نمایشی استان باشیم.
حسام افروز کارگردان نمایش «قصه ظهر جمعه» هم ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان گفت: باید با تولید آثار ارزشمند تلاش کنیم جایگاه تئاتر استان را در کشور به ویژه در جشنواره تئاتر فجر که مهمترین رویداد تئاتری ایران است، ارتقاء دهیم.
وی افزود: باید نگرش خود را نسبت به تئاتر استان تغییر دهیم و به‌روز باشیم. هنر روز دنیا به صورت علمی و با پژوهش و مطالعه به سرعت در حال پیشرفت است ولی ما هنوز در نگرش‌های قبلی خودمان سیر می‌کنیم. تنها خود ما هنرمندان هستیم که می‌توانیم جریان‌ساز تئاتر استان باشیم که متأسفانه تمام فکر ما خلاصه می‌شود در اندک زمان اختتامیه جشنوارها و فکر می‌کنیم با گرفتن جایزه همه چیز تمام می‌شود در حالی که این‌چنین نیست. همه باید برای بالندگی و ارتقای تئاتر یزد بکوشیم.
در ادامه هنرمندان هم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره این نمایش پرداختند.
در این مراسم که دهقان مشاور هنری استاندار، دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد، دکتر دانافر مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد، دکتر دهقان هراتی رئیس انجمن نمایش استان و جمعی از پیش‌کسوتان و جوانان عرصه تئاتر  حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و تندیس از تلاش‌های عوامل اجرایی نمایش «قصه ظهر جمعه» تقدیر شد.

تقدیری صمیمانه از عوامل نمایش «قصه ظهر جمعه »

تقدیری صمیمانه از عوامل نمایش «قصه ظهر جمعه »

تقدیری صمیمانه از عوامل نمایش «قصه ظهر جمعه »