Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار پیگیری تدوین سند راهبردی تقویت مطبوعات محلی را یکی از راهکارهای تقویت مطبوعات و رسانه های استان، حمایت از خانه مطبوعات و انجمن های وابسته به  خانه دانست.

پایگاه خبری یزد باما :به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اطلاع رسانی استان با حضور اعضای شورای اطلاع رسانی استان در استانداری یزد برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این نشست با تاکید بر اینکه جلسات شورای اطلاع رسانی استان باید به صورت مستمر و منظم برگزار شود، بیان کرد: لازم است شورای اطلاع رسانی استان مسائل جاری کشور و استان و مسائل حوزۀ رسانه و اطلاع رسانی را مورد تحلیل قرار دهد.
وی ادامه داد: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و هم زمان دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و پنجمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای اطلاع رسانی استان می تواند سیاست گذاری های خوبی برای حضور و مشارکت حداکثری مردم داشته باشد.
طالبی افزود: در سال پایانی دولت تدبیر و امید ضرورت دارد رسانه ها و مطبوعات استان اطلاع رسانی مناسبی از خدمات و برنامه های دولت داشته باشند و به انعکاس هر چه بهتر نظرات مردم وانتقال این نظرات به مسئولان بپردازند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: به معاون حقوقی رئیس جمهوری آمادگی استان یزد را به عنوان استان پایلوت برای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات برای تامین حقوق شهروندی اعلام کرده ایم.
طالبی همچنین با توجه به نزدیک بودن برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان خواستار تشکیل خانۀ مطبوعاتی قوی که نمایندگی همه اهالی مطبوعات استان را برعهده داشته باشد، شد تا از طریق تشکیل این خانه به فعالیت های خبرنگاران و اهالی رسانه استان انسجام بخشی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود بر ضرورت شناسایی راهکارهای تقویت مطبوعات و رسانه های استان، حمایت از خانه مطبوعات و انجمن های وابسته به این خانه تاکید کرد و پیگیری تدوین سند راهبردی تقویت مطبوعات محلی را یکی از این راهکارها دانست.
مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در ابتدای این نشست با طرح این سوال که چگونه می توانیم نهادهای مدنی و تشکل های صنفی مطبوعاتی در استان را تقویت کنیم، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در این است که کار مردم را به مردم واگذار و از تشکل های صنفی و سازمان های غیردولتی حمایت کند.
«عباس حیدری» به وظایف و رسالت های شورای اطلاع رسانی استان اشاره و بیان کرد: سیاست گذاری و هماهنگی در حوزه خبر و اطلاع رسانی استان، نظرسنجی و افکار سنجی از مردم در رابطه با مسائل و مشکلات و پاسخگویی به شبهات و مواردی که ممکن است به صورت شایعه در استان مطرح شود از جمله این وظایف و رسالت هاست.
گفتنی است در ابتدای این نشست «علی غیاثی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی از فعالیت های این دورۀ خانه مطبوعات و فعالیت های انجام شده برای برگزاری انتخابات این خانه ارائه کرد و اعضای شورای اطلاع رسانی استان نیز در رابطه با راهکارهای تقویت خانه مطبوعات و رسانه های استان تبادل نظر و هم اندیشی کردند.