Print Friendly, PDF & Email

در اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی از اسماعیل واقفی خالق رمان «واو» محصول حوزه هنری یزد تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد،، اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی با معرفی برترین‌های بخش‌‌های مختلف، ۲۱ تیرماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.
در این مراسم که آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مسئولان نهادهای حوزوی، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی شاعر برجسته استان یزد و کشور، هنرمندان، داستان‌نویسان و شاعران حضور داشتند از برگزیدگان جشنواره از جمله اسماعیل واقفی طلبه و نویسنده یزدی به خاطر نگارش کتاب «واو» تقدیر شد و جایزه بخش رمان به وی تعلق گرفت.
رمان «واو» اولین محصول کارگاه آموزش داستان طلاب در حوزه هنری استان یزد است که سال ۹۸ در ۳۴۰ صفحه به همت واحد آفرینش‌های ادبی این نهاد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
این رمان تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی‌ ‌ایرانی، دغدغه مردی را روایت می‌کند که سعی دارد ایده استادش را محقق کند؛ ساخت اولین کارخانه لامپ در یزد آن هم زمانی که مردم شهر، هنوز برق را باور نکرده و آن را نپذیرفته‌اند. ماجرا از نصب اولین چراغ برق در یزد در سال ۱۳۱۱ شروع می‌شود و …
کتاب «واو» در حوزه هنری یزد و نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر در سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و مخاطبان همچنین می‌توانند پرسش‌ها و نظرات خود را در زمینه کتاب از طریق پیام رسان ایتا به نشانی evaghefi@ با نویسنده در میان بگذارند.
اسماعیل واقفی متولد ۱۳۶۶در یزد، فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نویسندگی را از سال ۱۳۹۵ با حضور در کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد آغاز کرد و این رمان حاصل دو سال تلاش اوست.
وی که دانش آموخته رشته فیزیک است هم اکنون سطح دو حوزه علمیه را طی می‌کند و دو رمان دیگر را در دست تدوین و انتشار دارد.
گفتنی است، هزار و ۷۵ اثر هنری در قالب شعر و داستان به دبیرخانه هفتمین جشنواره هنر آسمانی ارسال شده بود که ۵٨ اثر در زمینه شعر و نثر ادبی و ٢٠ اثر در بخش داستان به عنوان نامزد کسب رتبه برتر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.
به گفته دبیر کمیته داستان این جشنواره از میان ۳۸۴ داستان ارسالی ۲۰ اثر در مرحله ارزیابی اولیه پذیرفته و در نهایت پنج اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.
تبلیغ دین، فرهنگ جهاد و شهادت، اخلاق، عرفان، اربعین حسینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات بخش عمومی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچنین نقش افراطی‌گری و تکفیر در اسلام هراسی از موضوعات بخش ویژه هفتمین جشنواره هنر آسمانی بود.

تجلیل از طلبه یزدی در جشنواره هنر آسمانی