Print Friendly, PDF & Email

نشست اتاق فکر مسئولان اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یزد با اساتید و برخی هنرمندان استان یزد برگزار شد.

پایگاه خبری یزد باما  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، دبیر سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی با اشاره به ششمین سال میزبانی استان یزد از جشنواره فیلم کوتاه رضوی، گفت:  این نشست به منظور بهره گیری از ایده های اساتید حوزه های مختلف و هنرمندان سینمایی یزد در برگزاری جشنواره برگزار شد.
مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به ضرورت انتخاب شعار مناسب برای جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در انتخاب شعار جشنواره فیلم رضوی، دو دیدگاهِ ملی بودن و میزبانی شهر جهانی یزد از این رویداد فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد.
وی همچنین بیان اینکه به تازگی بخش سینمایی جشنواره فیلم رضوی به استان یزد اختصاص داده شده است، اظهار داشت: باید با هم اندیشی و بهره گیری از نظرات صاحبنظران فرهنگی و سینمایی، این جشنواره به شکل خوب و فراگیر برگزار شود.
وی به مهجوریت فیلم های کوتاه در بین مردم اشاره کرد و گفت: بدون شک برگزاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی و اجرای برنامه های جنبی آن از جمله سخنرانی ها، کارگاههای آموزشی و برنامه های دیدار هنرمندان مشهور کشوری با مردم، در ترویج تماشای فیلم های کوتاه موثر خواهد بود.
فهیمه سهیلی رئیس اداره امورسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی از دوسال گذشته تاکنون روند رو به رشدی در جذب مخاطب داشته است، گفت: باتوجه به علاقه خاص مردم استان یزد به جشنواره رضوی در تلاشیم تا امسال این رویداد فرهنگی را در فضایی غیراداری و با حضور قشرهای مختلف مردم افتتاح کنیم.
سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد در دو بخش فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ رضوی ، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت علیهم السلام و همچنین بهره گیری از منابع معتبر دینی و احادیث و روایات مرتبط با فرهنگ رضوی، آبانماه سالجاری در یزد برگزار می شود.