معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:
Print Friendly, PDF & Email

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان گفت: تئاتر زبان مشترک دنیا در ایجاد پویایی اجتماعی است.

 

پایگاه خبری یزدباما به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، جمعی از مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد:امروز بیش از هر زمان تئاتر می تواند در خدمت جامعه قرار گیرد چرا که در شرایط حاضر نیازمند به ارتقاءنشاط و پویایی اجتماعی هستیم.
« محمدعلی طالبی» افزود: تئاتر با ظرفیت های فراوانی که در اختیار دارد می تواند مسئولیت قابل توجه ای را در زمینه توسعه فرهنگی و نشاط اجتماعی بر عهده بگیرد و هم چنین با پیچیدگی های موضوعات اجتماعی حساسیت نسبت به آموزش های مستقیم  احساس می شود که تئاتر می تواند با زبان هنر و به شکل غیر مستقیم بسیاری از آموزش ها را عرضه کند.
طالبی اظهار داشت: تئاتر جایگاه پیشقدم شدن در جهت ارتقاء دانش،آگاهی و هم چنین رفع بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی را دارد و همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی مسئولند تا حد امکان از این قشر هنرمند حمایت کنند.
وی یادآور شد: خوشبختانه شاهد رشد و نمو هنر تئاتر در استان یزد هستیم و در طول پنج سال گذشته به لحاظ کیفی و کمی با پیشرفت بسیار خوبی مواجه بوده ایم.
معاون استاندار یزد گفت: یزد با خواستگاه اجتماعی، فرهنگی و  ظرفیت ثبت جهانی به عنوان یک مرکز تاریخی می تواند در عرصه جهانی نام و آوازه بلندی داشته باشد و یکی از ابزارهای بلند آوازگی نیز زبان هنر است و تئاتر می تواند به صورت مشترک برای تمام مردم دنیا قابل فهم باشد که رونق آن نیازمند همکاری و حمایت بیشتر است.
گفتنی است در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر نمایش‌های “زدگی” به کارگردانی صادق نصیری و ” آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند” به کارگردانی محمدرضا زبر جدی به عنوان دو اثر برتر معرفی شدند.