Print Friendly, PDF & Email

نخستین جشنواره رسانه‌های برخط استان یزد با حضور جمعی از مدیران کل و تجلیل از نفرات برگزیده این جشنواره به ایستگاه آخر رسید


به گزارش پایگاه خبری یزد بامابه نقل از ایرنا، در آیینی که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد، خبرنگاران برتر نخستین جشنواره رسانه های برخط یزد و پیشکسوتان و فعالان خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان (ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) معرفی و تجلیل شدند.
در این مراسم ، کاظم شاملو رتبه اول بخش یادداشت با عنوان ‘یزد و فرصت جهانی شدن’، کبری دانشی دهج رتبه اول در بخش مصاحبه با عنوان ‘حقوق شهروندی حق ذاتی و فطری انسانها’، شهلا حیدری رتبه دوم در بخش مصاحبه با عنوان ‘سایه سنگین خشکسالی در خاتم / تنها جنگل یزد در معرض آتش سوزی ‘، محمودرضا رحمانی رتبه دوم در بخش خبر با عنوان ‘بحران کم آبی در یزد / صرفه جویی حلقه گم شده مصرف ‘ و فاطمه شریفی رتبه دوم در بخش یادداشت با عنوان ‘جایگاه مخاطبان بین المللی در ثبت جهانی یزد ‘ را کسب کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امسال بعد از چهار سال که هیچگونه جشنواره ای در بخش رسانه در استان برگزار نشده، یزد 2 جشنواره مطبوعاتی را امروز و فردا میزبانی می کند.
مجید جوادیان زاده افزود: همواره و از ابتدا پیشنهاد ما این بوده تا هر صنفی با برگزاری جشنواره که جوهره آنها موج آفرینی، جوشش و تلاش مضاعف است، به کاهش رکود در عرصه های فرهنگی کمک کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره ها فضای حوزه رسانه را با نشاط می کند، ادامه داد: تکثر انجمن ها و تشکلهای صنفی رسانه ای می تواند فرصتهای بیشتری را برای شکوفایی این حوزه فراهم بیاورد.
جوادیان زاده بر تدوام موج آفرینی و عمق یافتن فعالیت های رسانه ای تأکید کرد و گفت: امیدواریم با این جشنواره ها استان یزد در زمینه برند سازی رسانه ای نیز نقش بیشتری پیدا کند.
وی رعایت اخلاق رسانه ای بویژه در فضای مجازی را لازمه فعالیت خبرنگاری عنوان کرد و افزود: هر چه آزادی عمل در رسانه ها بیشتر باشد، مهار قید و بند درونی افراد هم باید بیشتر باشد و از سوی دیگر نباید اجازه داد فضای رسانه ها بویژه شکل مدرن آن به غرض ورزی و بی اخلاقی آلوده شود.
داوود پاک طینت نماینده هیأت داوران در بیانیه ای که قرائت کرد با تاکید بر تقویت روح پرسشگری در مطالب خبرنگاران، توجه بیشتر به صراحت، پیگیری خواستهای مردم از مسئولان و تقویت جذابیت تیترها را ضرورتهای فعالیت رسانه ای عنوان کرد.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه های برخط استان یزد نیز در این آیین گفت: 90 اثر از خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان به این جشنواره واصل شد که 23 اثر از رقابت کنار گذاشته شد و مابقی در پنج بخش مصاحبه، خبر، گزارش، یادداشت و عکس داوری شدند.
مسعود میرجلیلی با بیان اینکه داوری این جشنواره را احمد پهلوانیان، داوود پاک طینت و شادی ضابط برعهده داشتند، تصریح کرد: با تصویب کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر از 40 پیشکسوت و فعال خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی نیز تجلیل شد.
نخستین جشنواره رسانه های برخط استان یزد با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی استانداری یزد، صدا و سیمای مرکز یزد، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد، شرکت آب منطقه ای و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و در این آیین علاوه بر تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف، از 40 پیشکسوت و فعال خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان یزد نیز تجلیل به عمل آمد.

عکس : خبرگزاری ایرنا