Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ رئیس انجمن نمایش یزد گفت : هدف اصلی انجمن نمایش رشد عمومی تئاتر در استان است که در سال گذشته نیز با اجرای بیشترین تعداد تئاتر در استان  بالاترین رکود اجرا را در سالهای اخیر داشتیم.

 

بالاترین رکورد اجرا در سالهای اخیر نمایش یزد

پایگاه خبری یزد باما ؛ احمد معین قفقازی خبرنگار سرویس سینما،تئاتر؛  رئیس انجمن نمایش استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام برنامه‌های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر یزدگفت : انجمن نمایش یزد باتغییر ساختار به منظور دستیابی به رشد ، توسعه و ارتقا تئاتر استان و قرار دادن آموزش بعنوان محور این رویکرد برنامه ریزی و اقدامات موثری را انجام داده است که برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی و آثار راه‌یافته به آنرا از جمله اقدامات اخیر می توان عنوان کرد.

وی با بیان اهمیت تئاتر شهرستانها از برگزاری هفته تئاتر شهرستانها به مرکزیت یزد یا یکی از شهرستانها در آینده نزدیک  به منظور ارتقا سطح تئاتر شهرستانها خبر داد

دهقان هراتی  با اشاره به برخی نگاههایی که موجب کم رونقی در تئاتر می شود و مساله آشتی مردم با هنر تئاتر افزود امسال یکی از اهداف ما در مرحله اول آشتی تئاتر با مخاطب و در مرحله دوم بالا بردن سطح دانش مخاطب با هنر نمایش است که باعث ایجاد نگاه کیفی مخاطب می شود به همین منظور یکی از شرایط حضور در جشنواره اجراهای عمومی تئاتر اعلام شد تا از این طریق بتوانیم به بخشی از این اهداف دست پیدا کنیم .

رئیس انجمن نمایش استان یزد خاطر نشان کرد : امسال نگاه سختگیرانه تری نسبت به کارهای ارائه شده داشتیم و کیفیت کارها اهمیت زیادی داشته به همین خاطر تعداد کارها کم است و اعتقاد داریم کیفیت را فدای کمیت نباید کرد.

محمود دهقان هراتی در حوزه کیفیت بخشی به آثار نمایشی خواستار نگاه جدی تر منتقدین کارهای نمایشی و همچنین شورای صدور پروانه نمایش  شد.

لازم به ذکر است امسال 5 نمایش از 15 نمایشی که خواستار حضور در جشنواره بودند پذیرفته شدند که حضور برخی نمایشها که امسال در جشنواره به نوعی تکرار می گردند برابر اظهارات مسئولین برگزاری جشنواره از نظر آیین نامه ای ایرادی ندارد کما اینکه این نمایشها در نسخه جدید دارای تغییرات برخی بازیگران و عوامل و ساختار کارگردانی نیز می باشند

photo_2016-09-25_12-22-39