Print Friendly, PDF & Email

بازگشایی دوازدهمین نمایشگاه نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد با حضور مسئولان فرهنگی و مدیران ارشد استان یزد در محل نمایشگاههای بین المللی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما، دوازهمین نمایشگاه کتاب با حضور ۱۰۶ ناشر عمومی ، ۱۰۴ نمایندگی بخش عمومی ، ۱۶۶ ناشر کودک و نوجوانان و ۳۶ نمایندگی ، ۱۰۶ ناشر عمومی، ۱۰۴ نمایندگی بخش عمومی، ۱۶۶ ناشر کودک و نوجوان و ۳۶ نمایندگی ناشر کودک و نوجوان با بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب در معرض عموم علاقه مندان و کتاب دوستان قرار گرفت.

همچنین در این نمایشگاه خانه مطبوعات استان یزد و برخی خبرگزاری های فعال استان از جمله تسنیم ،ایسنا و رسانه های مکتوب همشهری ، جام جم و آوای رسا به صورت اختصاصی غرفه هایی را به خود اختصاص داده اند .

دوازهمین نمایشگاه کتاب استان یزد که همه ساله در ماههای پایانی سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز می کند دارای بخش های جنبی نیز می باشد که علاقه مندان به این حوزه نیز می توانند با توجه به جدول اطلاع رسانی نمایشگاه از این برنامه ها استفاده نمایند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی  در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد بیان داشت : با سوادی به معنای شناخت دانایی و بصیرت نسبت به هدف انسانیت است و در غیر این صورت برنامه و سبک زندگی را درست نمی‌فهمیم

وی خاطر نشان کرد : نداشتن هدف در زندگی به عنوان یکی از مجهولات در عالم است که انسان‌ها به آن توجهی ندارند و سبب سردرگمی آنها شده است.

ناصری یزدی افزود : ما باید هدف زندگی را مورد توجه قرار دهیم زیرا هدف رسیدن به کمال و رسیدن به مقام انسانیت والاست و معتقدیم که خداوند همه کمال‌ها‌ست و ایجاد کمال نیز در دست اوست.

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز  در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب یزد با اشاره به اینکه در استان یزد سالانه رویدادهای فرهنگی بسیار خوب و بزرگی برگزار می‌شود خاطر نشان کرد : یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان یزد، برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی یادآور شد : علاوه بر این ما در روزهای پیش رو و در نیمه اسفند۹۸ ، برنامه افتتاح کتابخانه مرکزی یزد را داریم که امیدواریم این مجموعه بزرگ و مهم با حضور مسئولان کشوری در اسفندماه به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت :  بیش از ۳۰ برنامه جنبی در حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های ما در این مراسم است

وی افزود : برای آینده چشم‌انداز خود را انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال ۲۰۲۲ قرار داده‌ایم و اگر داعیه‌های بزرگ داریم و دوست داریم در کانون توجه فرهنگ و نظر در جهان قرار گیریم باید باور داشته باشیم که ظرفیت‌های عظیمی در این شهر نهفته است

لازم به ذکر است : دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و مطبوعات محلی استان یزد  تا ۲۹ بهمن ماه  پذیرای شهروندان و ساعات بازدید نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ است.