Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد از اکران فیلم سینمایی «دلبری» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری فیلم‌ساز جوان یزدی و فیلم داستانی «هنگامه» به کارگردانی امیر داسارگر در پلاتو حوزه هنری یزد خبر داد و گفت: این فیلم ها از 30 مرداد تا سوم شهریور عصرها از ساعت 17 الی 19:30 به نمایش در می آید.

علیرضا غفاریان با بیان اینکه اکران این فیلم‌ها در راستای اهداف خانه فیلم این مرکز است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: حضور عموم برای تماشای این آثار آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت کارت ورود، به حوزه هنری یزد مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: فیلم سینمایی «دلبری» با موضوع دفاع مقدس، دومین فیلم بلند سید جلال دهقانی اشکذری است که به تهیه کنندگی مشترک سید محمود رضوی و حوزه هنری به روی پرده می‎‌رود.
غفاریان ادامه داد: این فیلم با بازی هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی و مهدی عطاران، ملودرامی اجتماعی است که روایت تازه‌ای از دفاع مقدس را بیان می کند. قصه این فیلم درباره زنی به نام طوبی است که در شب مراسم عروسی خواهرزاده‌اش اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «دلبری» عبارتند از؛ مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد بشیرزاده، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، صدابردار صحنه: طاهر پیشوایی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، تدوین: حمیدرضا قربانی، صداگذاری و میکس: سید علیرضا علویان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بابک نبی زاده، موسیقی: فرید سعادتمند و… .
این فیلم سال 1394تولید شده و در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته و جایزه برتر پنجمین جایزه سینمایی ققنوس(سینمای فجر انقلاب) را به خود اختصاص داده است.
کارشناس ـ مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد همچنین افزود: پیش از اکران «دلبری»، فیلم «هنگامه» اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت‌نژاد به مدت 40 دقیقه به نمایش در می‌آید. امین ایمانی و سوگل طهماسبی در نقش یک زوج در این فیلم بازی می‌کنند.
غفاریان با بیان اینکه «هنگامه» یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم عمار بود، ادامه داد: در ششمین جشنواره فیلم عمار از این فیلم به عنوان اثر برگزیده بخش داستانی نیمه‌بلند تقدیر شده است.
علاقه‌مندان برای تماشای فیلم سینمایی «دلبری» و «هنگامه» می‌توانند از شنبه 30 مرداد تا چهارشنبه سوم شهریور از ساعت 17در پلاتو حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی همزمان به تماشای این دو اثر بنشینند.