Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 19 اسفندماه نشست ستاد دهم و دوازدهم فروردین‌ماه، سالروز قیام مردم یزد و روز جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرکل دفتر امور  سیاسی و انتخابات استانداری، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در سالن کنفرانس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد برگزار شد.
مشاور استاندار یزد در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 4 شهید والامقام قیام مردم یزد در روز دهم فروردین 57 اظهار داشت : روز دهم فروردین روز ویژه و منحصربه‌فرد مردم استان یزد است که باید برای معرفی این روزبه نسل جوان و مردم سایر استان‌ها از برنامه‌های خلاقانه استفاده کنیم.
«عباس ملازینلی» ادامه داد: در این صورت است که می‌توانیم در دنیای فکری نسل جوان و مردم برای جلب مشارکت آن‌ها نفوذ کنیم و مفاهیم و معانی این روز را به نسل‌های بعدی به‌خوبی معرفی نمائیم.
وی افزود : با برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و ایجاد دبیرخانه دائمی روز دهم فروردین در استان می‌توانیم این روز را در بین جامعه و نسل جوان نهادینه کنیم و جان‌فشانی این شهیدان را به مردم معرفی نمائیم.
ملازینلی بابیان اینکه سال 95 سال خوشآمدگویی به یزد است تصریح کرد: می‌توانیم از پتانسیل بسیار خوب حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان در ایام نوروز استفاده کنیم و دستاوردهای روز دهم فروردین و انقلاب اسلامی ایران را به شایستگی معرفی نمائیم.
مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در پایان سخنان خود یادآور شد : آثار هنری تولیدشده در حوزه‌های مختلف در این جشنواره می‌تواند هرسال در ایام نوروز و در روز دهم  فروردین‌ماه و با برگزاری یک مراسم اختتامیه برای مردم استان و گردشگران نمایش داده و عرضه شود تا مردم از این آثار برگزیده و پیام‌های آن بهره‌مند شوند.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست به بیان تاریخچه‌ای از قیام مردم یزد در دهم فروردین‌ماه سال 57 پرداخت و گفت : قیام مردم یزد با محوریت آیت ا… شهید صدوقی(ره) و به مناسبت چهلم شهدای تبریز اتفاق افتاد.
«سعید زارع» ادامه داد : برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت روز دهم فروردین ازجمله برگزاری مراسم سخنرانی در مسجد روضه محمدیه ، برگزاری نمایشگاه اسناد انقلابی سالروز قیام مردم یزد و تکریم شهدای انقلاب اسلامی در یزد در نظر گرفته‌شده است که نیاز به همکاری، هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهای استان در این مهم می‌باشد.

ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره دهم فروردین در استان