در حال برگزاری
Print Friendly, PDF & Email

اولین همایش ملی «گردشگری: مدیریت فرصت‌ها و جاذبه ها» در دانشگاه پیام نور یزد در روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های «راه و ما» در یزد برگزار می‌شود،

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش خبرگزاری ایسنا– منطقه یزد، دکتر «سعید عابسی» در آستانه برگزاری این همایش که در روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های «راه و ما» در یزد برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مقوله گردشگری که امروزه از آن به عنوان صنعت یاد می‌شود، یک مقوله چند وجهی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصادی کشورها در شرایط کنونی کمک موثری کند.

وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را همین نکته ذکر کرد و افزود: البته در این همایش اهداف دیگری مانند تبادل جدیدترین دستاوردهای علمی و تجارب کاربردی در زمینه گردشگری با تاکید بر مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها میان اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری و رونق و آبادانی بیشتر مناطق گردشگری کشور به ویژه استان یزد را نیز دنبال می‌کنیم.

عابسی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری موجود در استان و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز دانشگاه پیام نور استان یزد در نظر دارد طی برنامه‌ی پنج ساله‌ی توسعه گردشگری در استان یزد، سلسله همایش‌هایی با موضوع گردشگری برگزار کند و امسال برگزاری اولین همایش ملی با عنوان «گردشگری: مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها» را دنبال می‌کند.

وی به محورهای اصلی این همایش نیز اشاره و تصریح کرد: گردشگری پایدار، گردشگری درمانی و سلامت    ، بازاریابی و برندینگ گردشگری، مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی در گردشگری، گردشگری دینی و معنوی، گردشگری خاص، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری های نوین در گردشگری، آثار باستانی،میراث فرهنگی و گردشگری،‌ یزد شناسی و گردشگری، امنیت و گردشگری و همچنین دیگر موضوعات مرتبط با گردشگری از محور اصلی این همایش هستند.

وی اعلام کرد: در مهلت تعیین شده برای ارسال مقالات در مجموع 185 مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شده که از این تعداد تنها 39 مقاله به لحاظ علمی رد شد.

دبیر اجرایی همایش گفت: از مجموعه 146 مقاله پذیرش شده 51 مقاله جهت چاپ در کتاب همایش انتخاب شد، 40 مقاله برای سخنرانی و 53 مقاله نیز به صورت پوستر در طوب همایش نمایش داده خواهد شد و علاوه بر این نیز سه مقاله برگزیده نیز در طول همایش به صورت ویژه ارائه خواهد شد.

وی برگزاری سه سخنرانی کلیدی توسط دکتر «احمد روستا» استاد برجسته در حوزه بازاریابی و دبیر علمی همایش با عنوان مدیریت فرصت‌ها و جاذبه های گردشگری، دکتر «حمید رضا ضرغام» استاد برجسته حوزه گردشگری با عنوان توسعه پایدار گردشگری – چرایی و چگونگی و دکتر «مجید سریزدی» از کارآفرینان نمونه در حوزه گردشگری و مدیر و مالک مجموعه گردشگری سر یزد با عنوان فرصت‌ها و جاذبه های گردشگری در یزد را از دیگر برنامه‌های دو روز همایش ذکر کرد.

به گفته عابسی، سه میزگرد نیز با عناوین‌ «میزگرد توسعه گردشگری – چگونگی، مزایا، معیاب، موانع و چالشها با حضور اساتید حوزه گردشگری»، «میز گرد فرصت‌ها و جاذبه های گردشگری در یزد- با رویکرد بررسی موانع و چالش‌ها با حضور فعالان حوزه گردشگری در یزد» و «میزگرد گردشگری سلامت با حضور اساتید حوزه علوم پزشکی و گردشگری» در طول همایش برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری تورهایی با هدف معرفی فرصت‌ها و جاذبه‌های شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، بافق و مهریز برای شرکت‌کنندگان در همایش نیز خبر داد.

رییس دانشگاه پیام نور یزد با اشاره به تلاش برای ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه پیام نور یزد، این همایش را فرصت مغتنمی برای اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری جهت در معرض داوری قرار دادن یافته‌های علمی و تجربه‌های ارزشمند خود در حوزه گردشگری و کمک به توسعه دانش این صنعت در کشور دانست.

ل