Print Friendly, PDF & Email

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» گفت: هشت اثر در بخش مسابقه و چهار اثر در بخش جنبی این جشنواره اجرا می‌شود

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» با اعلام این خبر گفت: هیئت بازبینی آثار متشکل از محمد رضا ابوالحسنی، علیرضا خورشید نام و وحید آبرود از میان 16 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 8 اثر را برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب کرد.

به گفته احمد ندافی اسامی نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه عبارتند از؛ «یک قطره کافی ‌است» به کارگردانی سید رضا میرغفوری، «شیء بارگی» به کارگردانی بهناز زحمتکش، «سرسره‌بازی»کاری از محسن عسکری‌زاده، «مخاطب خاص» به کارگردانی مریم نیک‌آئین، «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی مهدی حائری‌زاده، «سیاه» اثر امین محمدی‌نیا، «یوغ» کاری از مسعود غیاثی و «برگ‌های پاییزی» به کارگردانی محمدحسین فتوحی که این اثر از اردکان و مابقی آثار از یزد در این مرحله حضور دارند.
وی همچنین با اشاره به حضور چهار اثر در بخش جنبی جشنواره افزود: نمایش «عتیقه» به کارگردانی اسماعیل اخلاقی از ابرکوه، «دیش» کاری از مهدی گلزاری از یزد، «مرگ شطرنج» به کارگردانی حامد خلیلی از یزد و «قند تلخ» کاری از مرکز دیابت یزد در این بخش حضور دارند.
دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: این آثار در روزهای 16، 17 و 18 شهریورماه در میدان امیر چخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر اجرا و آئین اختتامیه نیز 19 شهریور برگزار می‌شود.
ندافی افزود: جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» با محوریت خانواده به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و انجمن نمایش برگزار خواهد شد.