Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما:رئیس حوزه هنری یزد گفت: فیلم‌سازان این مرکز با 14 اثر در دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش حضور دارند.

پایگاه خبری یزدباما:به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری یزد از ارسال 14 فیلم کوتاه از محصولات این مرکز به دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش خبر داد.

محمدصادق کوچک‌زاده افزود: این آثار شامل پنج فیلم داستانی، چهار مستند و پنج اثر پویانمایی است که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: «رویای صادقه» به کارگردانی اصغر عباسی، «میرآب» ساخته سعید سلمان‌روغنی، «بغض» اثر محمدحسین ملک رضایی، «سیاه سفید» به کارگردانی رضا صفدرخان و «هوای ماندن» ساخته علی نیکوکار از جمله فیلم‌های داستانی ارسالی به این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان یزد افزود: «کاروان» ساخته احمد صراف یزد، «نُت آخر» به کارگردانی حسین صباغ، «آقا معلم» ساخته سیدمهدی مرعشی و «هفت‌سین مقدس» به کارگردانی اصغر عباسی، مستندهای شرکت کننده در این رویداد سینمایی هستند.

کوچک‌زاده با اشاره به حضور پنج اثر پویانمایی از تولیدات این نهاد در دهمین دوره جشنواره فیلم رویش افزود: این آثار به کارگردانی سیدیوسف حسینی‌نسب با موضوع سبک زندگی و جمعیت تولید شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش عرصه‌ای برای ایجاد انگیزه و امید در فیلم‌سازان جوان و آینده‌سازان سینمای حرفه‌ای ایران است، گفت: این رویداد سینمایی همچنین محملی برای شناخت قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی بوده و بستر مناسبی است برای معرفی فیلم‌سازانی که در آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید، نجابت و سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج می‌شود.

دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در بخش‌های ملی و جوانه‌های رویش در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی به صورت رقابتی از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه سال‌جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.‌