Print Friendly, PDF & Email

دانشجویان یزدی تا 25 دی فرصت دارند آثار هنری و ادبی خود را به سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان ارسال کنند.

پایگاه خبری یزد باما : به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: سومین جشنواره ادبی هنری «رویش» ویژه دانشجویان استان یزد زمستان امسال در یزد برگزار خواهد شد.

به گفته محمدعلی سالاری مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان تاکنون بیش از هزار اثر در بخش‌های مختلف هنری به این جشنواره ارسال شده که برترین‌ها به جشنواره دانشجویی کشوری که با عنوان ققنوس برگزار می‌شود راه‌ پیدا می‌کنند.

این جشنواره در 6 بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فیلم، آفرینش‌های ادبی، طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این جشنواره مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، شناسایی، جذب و رشد دانشجویان توانمند در عرصه‌های مختلف هنری فرهنگی، تولید آثار فاخر انقلابی در جهت ترویج معارف و ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و تزریق این آثار به جامعه به خصوص دانشگاهیان با تأکید بر موضوعات جشنواره به‌ویژه سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و سیره شهدا عنوان شده است.

فعالیت‌های دانشجویی و تشکیلاتی، پیاده‌روی اربعین و شهیدان محمدحسین محمدخانی و مصطفی صدرزاده، جامعه‌ اسلامی و تمدن اسلامی، ایجاد دانشگاه اسلامی، ارتباط صنعت با دانشگاه و اختراعات و نوآوری‌های دانشجویی از جمله موضوعات این جشنواره است.

همچنین به‌منظور هم‌دردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه و ترویج روح وحدت و همدلی با محوریت آثار هنری و نمایشی، بخش ویژه «کرمانشاه جان ایران» نیز به موضوعات این جشنواره اضافه شده است.

دانشجویان تا 25 دی‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام و اطلاع از قوانین و بخش‌های مختلف جشنواره و ارسال اثر به پایگاه اینترنتی جشنواره رویش به نشانی rooyeshfestival.ir مراجعه کنند.

گفتنی است: نمایشگاه آثار هنری دانشجویان در اسفندماه و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه برپا می‌شود و همزمان برنامه اکران و نقد و بررسی آثار نمایشی نیز برگزار خواهد شد.
این رویداد دانشجویی که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری در سطح دانشگاه‌های استان محسوب می‌شود با همکاری بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان و با حمایت برخی نهادها از جمله حوزه هنری یزد برگزار خواهد شد.