Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ اختتامیه هفته عکس و فیلم یزد با افتتاح نمایشگاه عکس گروهی از ٣٢عکاس،تجلیل از اکبر الفت عکاس انقلاب یزد و گرامیداشت یاد و خاطره محمدرضا عربشاهی با حضور خانواده این هنرمند فقید برگزار شد.

پایگاه خبری یزدباما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دراین مراسم با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت های بالایی در حوزه عکس و فیلم برخوردار است،اظهار داشت:کهن شهر یزد به علت وجود آثار و ابنیه های زیاد میراثی و فرهنگ عامه ای که در بین مردم این استان وجود دارد توانسته است ظرفیت و پتانسیل خوبی را برای هنرمندان ایجاد نماید.
علی غیاثی ندوشن در ادامه ازتداوم کلاسهای آموزشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان استان یزد خبر داد و گفت:بمناسب برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم رضوی کارگاههای متنوع آموزشی در یزد برگزارشد.
وی  به کارگاه فیلمنامه نویسی محراب کاشانی که بمناسبت جشنواره فیلم رضوی برگزار شد اشاره کرد و گفت:سعی خواهیم این کلاسهای اموزشی تا پایان سال تداوم و استمرار داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از افتتاح سالن سینمای هنر و تجربه در یزد خبر داد و افزود:چهارشنبه این هفته سالن سینمای هنر و تجربه در مجتمع سینمایی تک با حضور مدیران سازمان سینمایی افتتاح و آغازکار می کند.
محمد حسین روشن بخش رییس انجمن سینمای جوانان استان یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند از هفته فیلم و عکس یزد پرداخت و گفت:در این هفته ٢۶فیلم اکران شد.
به گفته وی١۶فیلم هنرجویی،۶فیلم از حسین صراف و مهدی مرعشی از هنرمندان برجسته یزدی و۴فیلم از تولیدات دهه ۶٠انجمن سینمای جوانان یزد که توسط آقایان بحری،بقائیان،حاجی ده آبادی و خانم فلکیان ساخته شده بود اکران گردید.
بنابراین گزارش، نمایشگاه عکس گروهی از ٣٢عکاس یزدی در محل نگارخانه مجتمع امام علی(ع) به مدت یک هفته میزبان علاقه مندان است.یادآوری می شود،بمناسبت تجلیل از اکبر الفت عکاس انقلاب یزد نیز،١١ عکس از این هنرمند برپاشد.