Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» جمعه (نهم مهرماه) از ساعت 19با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان مطرح کشور و استان در سالن هلال احمر قاسم آباد یزد برگزار می‌شود.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در این رویداد ادبی 80 شاعر و طنزنویس استان با 157 اثر در دو بخش «شعر» و «نثر» شرکت کرده‌اند که 76 اثر از 35 شاعر در بخش شعر کلاسیک، نیمایی و آزاد و در بخش نثر هم 81 متن از 45 نویسنده در قالب‌های داستان کوتاه، داستانک و کاریکلماتور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است.
ناصر فیض، امید مهدی نژاد و دکتر عباس احمدی سه طنزپرداز برجسته کشور داوری آثار را بر عهده داشتند.
این جشنواره با رویکرد نوآوری، خلاقیت، ترویج طنز عفیف و پرهیز از سطحی‌نگری در عرصه طنز مکتوب و با هدف کشف، پرورش و حمایت از استعدادهای جوان عرصه طنز استان، تولید طنز فاخر و اخلاقی، ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با زبان طنز و شوخ‌ طبعی برگزار می‌شود.
«فضای مجازی» (مزایا و معایب، فرصت‌ها و تهدیدها، تأثیرات فردی و اجتماعی فضای مجازی و …) ، «گویش محلی» و «آزاد» موضوعات این جشنواره است.
در مراسم اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
این جشنواره با همکاری حوزه هنری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، صدا و سیمای مرکز یزد و جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود.
آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قند شکن» جمعه 9 مهرماه از ساعت 19با حضور طنزپردازان برجسته کشور، مسئولان، هنرمندان، اهالی فرهنگ و ادب و علاقه‌مندان طنز در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار خواهد شد.