Print Friendly, PDF & Email

آیین رونمایی از کتاب «اولین‌ها در گام دوم» نوشته فاطمه شریفی نعمت آباد همزمان با  روز معنویت، ایثار، شهادت از ایام الله دهه فجر  در گلزار شهدای یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما، کتاب « اولین ها در گام دوم »  از مجموعه کتابهای ایثار و شهادت است که با نگاهی به  خاطرات شهدای مدافع حرم  به   قلم« فاطمه شریفی »با حضور مردم و خانواده های معظم شهدا و همچنین فرماندار ، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مدیرکل مرکز حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، جانشین و معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد در هفدهم بهمن ماه ۹۸ ، روز معنویت ، ایثار ، شهادت از ایام الله دهه فجر رونمایی شد.

در این مراسم نویسنده کتاب در سخنانی از ایده اولیه کتاب که  تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با نگاهی به خاطرات شهدای مدافع حرم بود پرداخت و سپس با مروری بر مراحل نوشتار کتاب ضمن تشکر از عواملی که در این زمینه وی را یاری داده بودند مهمترین عامل به انجام رسیدن این کار را عنایت الهی و توجه خاص شهدا دانست.

فاطمه شریفی پیرامون مقدمه کتاب بیان داشت  : مقدمه کتاب با توجه به نگاه سردار سپهبد شهید  قاسم سلیمانی به جایگاه شهید و شهادت نوشته شده است ، البته قرار بود که این مقدمه توسط خود ایشان نوشته شود و رایزنی های لازم برای این کار انجام شده بود لیکن یک روز پیش از صدور مجوز کتاب و ارسال آن برای  حاج قاسم سلیمانی، ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و با استفاده از سخنرانی های ایشان در این حوزه مقدمه  کتاب تنظیم شد.

شریفی با اشاره به مراحل اجرایی کتاب  از مشکلات خود در مسیر این راه گفت و در حالی که از عدم توجه برخی مسئولان به این کتاب گلایه داشت، گفت : به جاهای مختلفی برای پیگیری کارهای این کتاب مراجعه کردم و نتیجه نگرفتم ، می‌خواستم کتاب را به تنهایی در گلزار شهدای یزد رونمایی کنم ولی نمی‌دانستم شهدا به این میزان عنایت می‌کنند و کتاب در چنین مراسمی رونمایی می‌شود.

لازم به ذکر است در مسیر آماده سازی کتاب «اولین ها در گام دوم»  برای انتشار ، حمیدرضا عمادی صفحه‌آرایی و فرشاد براتی کهریزسنگی طراحی جلد آن را بر عهده داشته اند .

avalin139811171909596719604184

قابل توجه اینکه  کتاب پیشین « فاطمه شریفی » با عنوان « اگر به جبهه رفته بودم » در آستانه میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و در نخستین روز پس از معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران با مقدمه ای  از آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد رونمایی شد .

این کتاب در ارتباط با خاطره ای از رشادت های یک پرستار زن در دوران هشت سال دفاع مقدس است که توسط انتشارات چشم و چراغ به چاپ رسیده است.
شریفی در این کتاب به بیان خاطره ای از کودکی، نوجوانی و جوانی این شهید زن و پرستاری ‌ بی وقفه‌ای که از رزمندگان اسلام کرده ، پرداخته است.