با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یز باما، آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد و برترین کتابدار، کتابخوان، خدمتگزار، مسوول کتابخانه، خیرین و انجمن‌های برتر کتاب مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمد علی طالبی با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم افزود: از معدود کشورهایی هستیم که عمده رویدادها و همایش های فرهنگی و اجتماعی آن در مرکز برگزار می شود، و تمرکز زدایی از این رویدادها و همایش باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم توجه به ظرفیت های استان ها مورد اهتمام همه دست اندرکاران باشد.

استاندار یزد ادامه داد: جای بسی افتخار است که میزبانی برگزاری این مراسم همزمان  با سالی که یزد بعنوان پایتخت ایران انتخاب شده به یزد واگذار شده است. 

وی تصریح کرد: به مناسبت انتخاب یزد بعنوان پایتخت کتاب بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در استان با محوریت کتاب و کتابخوانی انجام می شود. 

استاندار یزد از افتتاح کتابخانه مرکزی یزد تا پایان سال خبر داد و گفت:افتخار می کنیم که استان یزد در بسیاری از شاخص ها کتابخوانی چون تعداد کتابخانه، تعداد کتاب، زیر بنا، تعداد اعضا و امانت داری  در رتبه نخست کشور قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه دنیا یزد را به عنوان میراثی جهانی به رسمیت شناخته است، گفت: یکی از کارهای بزرگ پس از ثبت بافت تاریخی یزد، بزرگداشت و تجلیل از مفاخر فرهنگی استان بود و امیدواریم بتوانیم با پرداختن به آن، هویت یزدی و هویت مبتنی بر ارزش های ملی و ایرانی را زنده نگه داریم و سرمایه های اجتماعی استان را تقویت کنیم.