Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به نقل از سایت انجمن نمایش یزد ؛ در آغاز این نشست، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، گزارشی از نشست اعضای انجمن نمایش استان با روسای انجمن های نمایش شهرستان های یزد را ارائه کرد.

در این نشست  سعید شهریار طرح آموزش «فصل تئاتر» را برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد توضیح داد، که کلیت این طرح به تایید «علی غیاثی ندوشن» و سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی هنری مدیرکل رسید.

براساس طرح آموزش «فصل تئاتر» گروه های نمایشی در شهرستان ها می بایست فعالیت نمایشی خود را آغاز کنند، سپس بنا به خواسته ی خودشان یا پیشنهاد انجمن نمایش استان، یکی از هنرمندان مجرب تئاتر که توانایی آموزش داشته باشند، راهی آن شهرستان می شوند.

همه ی دوستانی که بعنوان مشاور راهی شهرستان ها می شوند، پیش از رفتن می بایست در یک نشست به هماهنگی برسند تا مراحل آموزش و رئوس کلی و اصلی آن، در همه ی شهرستان ها هماهنگ و یکسان باشد.

مشاوران در طول دوره ی آموزش هفته ای دو بار راهی شهرستان ها می شوند تا در کنار گروه مشاوره های کاربردی و آموزشی خود را ارائه کنند.

بر اساس برآورد هزینه ای که برای آموزش «فصل تئاتر» به مدیرکل ارائه شد، به نمایش هایی که در این پروسه تولید شوند تا سقف سه میلیون تومان برای اجرای عمومی کمک مالی خواهد شد.

از دیگر موارد مهم این طرح می توان به سه نشست ماهیانه اشاره کرد که با حضور همه ی هنرمندان شرکت کننده در این کلاس ها و با حضور یکی از اساتید مطرح و کارآزموده ی کشوری و به صورت «ورک شاپ یک روزه» برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست مقرر شد انتخابات انجمن تا پس از برگزاری جشنواره تاتر استانی به تعویق افتد و با توجه به سفر کاری / آموزشی «محمود دهقان هراتی » جانشینی و مسئولیت کارهای وی، بر عهده ی علیرضا خورشیدنام باشد و نیز احمد ندافی و صادق نصیری نیز در اداره امور انجمن نمایش، با وی همکاری کنند.

گفتنی است تاکنون مشاوران شهرستان های ابرکوه، اردکان، اشکذر، تفت، میبد و مهریز مشخص شده اند