مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد:
Print Friendly, PDF & Email

در روزهایی که تابستان رو به اتمام است، شهر یزد خود را برای میزبانی نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب با موضوع خانواده آماده می کند. اداره کل ورزش و جوانان یزد یکی از نهادهایی است که به طور جدی درگیر این همایش است.

پایگاه خبری یزد باما: مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد مهم ترین هدف این همایش را فاصله گرفتن از قالب های تکراری و کم اثر در بحث خانواده دانست و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه جوانان بحث خانواده و موضوعات مرتبط با آن است. احساس کردیم که در این زمینه نیاز هست قدری از قالب های تکراری و کم اثر فراتر برویم و برای اثرگذاری بیشتر از هنرمندان که جزء اقشار پیشرو جامعه محسوب می‌شوند مدد بگیریم. همایش “آب و تراب” بر همین اساس طراحی و برنامه‌ریزی شد تا هنرمندان گرافیست هم تشویق شوند به این موضوع مهم اجتماعی فکر کرده و از طریق خلق آثار بدیع، بر جامعه اثرگذار شوند و کمک کنند تا موضوع خانواده جدی‌تر دیده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر ظرفیت زیادی برای ارائه‌های خلاقانه و مبتنی بر تفکر جدی از موضوعات مختلف دارند افزود: به گمان من نهادهای مختلف می‌توانند از ظرفیت هنر و اهالی آن در جهت پیشبرد برنامه‌های کاری خود و عمومی نمودن موضوعات مرتبط با فعالیت هایشان استفاده نمایند. جشنواره فیلم سه دقیقه با ورزش، در این زمینه تجربه بسیار خوبی برای ما بود و الان هم همزمان با جشنواره گرافیک، نمایش های خیابانی را هم داریم و در آینده نیز برنامه‌هایی از این دست خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان حاصل ادغام دو نهاد مهم (سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان) است. یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید در بخش جوانان، بحث خانواده است. به هر حال بنیان اجتماعی ما بر محور خانواده است و خانواده به عنوان واحد بنیانی تشکیل‌دهنده جامعه هم از حیث تشکیل و هم پایداری آن می‌تواند به نوعی مهمترین رویداد و دغدغه دوره جوانی قلمداد شود. این موضوع البته فراتر از وزارت ورزش و جوانان دغدغه سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی هم هست و در سیاست های کلی نظام نیز راه یافته است. به همین جهت در برگزاری این همایش، در کنار ورزش و جوانان، دفتر امور اجتماعی استانداری نیز حضور پررنگی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان درخصوص خروجی این همایش نیز گفت: طراحی این همایش بر این اساس و با این ذهنیت بوده که حتما هنرمندان ما حرف هایی نو در این زمینه دارند و آفرینشگری هنرمندانه آنها می‌تواند برجسته کردن موضوع و انتقال بسیاری از مفاهیم در موضوع خانواده را تسهیل نماید. حالا هم انتظار داریم و امیدواریم آثاری که به جشنواره می‌رسد آنچنان غنی و پرمحتوا باشد که نمایشگاه و کتاب حاصل از آن منبعی غنی و قابل تفاخر باشد از بیان های هنرمندانه و تامل‌برانگیز در باب خانواده.

شریعتی در پایان اظهار امیدواری کرد که هنرمندان یزدی این همایش را جدی گرفته و حضور پررنگی داشته باشند. گفتنی است همایش آب و تراب 25 شهریور ماه همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان در 4 رشته ی هنری مختلف در شهر یزد برگزار می شود.