Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ حمیدرضا عمادی؛ با حضور محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی استان، محمدرضا دهقان معاون صنایع دستی و جمعی از هنرمندان صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی 95/3/24 ساعت 9 صبح در خانه آبگینه  از تولیدات مینای شیشه یزد رونمایی شد.

در این خصوص با هادی رحیم دل فارغ التحصیل کارشناسی ارشد صنایع دستی هنرمندی با سابقه 10 ساله در زمینه صنایع دستی و هنر آبگینه و همچنین موسس خانه آبگینه یزد به بهانه رونمایی از تولیدات مینای شیشه  به گفتگو  نشستیم که در ادامه خواهید خواند

هادی رحیم دل در خصوص خانه آبگینه گفت : خانه آبگینه یزد باهدف معرفی شاخه های هنری مربوط به هنر شیشه و آبگینه در سال ۹۳ توسط اینجانب برای اولین بار در استان یزد در محوطه تاریخی زندان اسکندر ایجاد شد.

در مورد تولیدات مینای شیشه و این شیوه کار پاسخ داد :  مینای شیشه به روش ابداعی خودمان است و به سبک مینای تذهیب کار می کنیم و با قلم های تذهیب و رنگهای شفاف روی شیشه رنگ پخت می شود. آثار مینای ما در طرحهای مدرن و انتخابی می باشد و عموما در قطع کوچک کار می شوند.

با توجه به شعار امسال  و اهمیت تولیدات داخلی در مورد مشابه خارجی این تولیدات بفرمایید : نمونه خارجی وجود دارد و همچنین در شهرهای دیگه ایران هم کار میشود ولی ما به سبک خودمان یعنی مینای تذهیب کار می کنیم.

رحیم دل در مورد علاقه و اشتغال و مشارکت جوانان در این حرفه گفت : در حال حاضر هشت نفر هنرمند و دانشجو در خانه آبگینه یزد به صورت دایم در حال فعالیت هستند در چهار شاخه مختلف مربوط به هنر آبگینه اعم از معرق شیشه. همجوشی شیشه. تراش روی شیشه و مینای شیشه.

هادی رحیم دل در پاسخ سئوال  توقع شما از مسئولین بیان کرد :تنها توقعی که از مسولان میراث دارم حمایت بیشتر از هنرمندانی است که گروهی کار می کنند و میل به پیشرفت دارند.

و سخن پایانی هنرمند صنایع دستی و هنر آبگینه شهر و دیارمان : حمایت خیلی بیشتر مسولان از صنایع و هنرمندان صنایع دستی و تلاش در بهبود اوضاع معیشت آنها خصوصا بیمه صنایع دستی و تلاش در ایجاد اتحادیه  هنرمندان صنایع دستی یزد بزرگترین آرزوهای من است که برای همه هنرمندان صنایع دستی خوب است.