آیت‌الله مدرسی:
Print Friendly, PDF & Email

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه لازم است فعالیت گروه های فرهنگی و هنری پیامد محور باشد، گفت: گروه‌های هنری با رعایت موازین شرعی به ایجاد نشاط و معنویت در جامعه بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدکاظم مدرسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران گروه‌های سرود استان یزد اظهار داشت: باتوجه به جایگاه رفیع هنر در فرهنگ دینی ما، و نیاز مردم به ترویج فرهنگ هنر قدسی، و با توجه به نیاز معنوی جامعه به حرکت‌های ارزشمند گروه‌های هنری، لازم است در این زمینه همفکری، هم‌نوایی و خلاقیت بیشتری بین فعالان و دلسوزان این عرصه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: این اقدام باید رخ دهد تا در حقیقت بر مبنای هم اندیشی و اشتراک تجربه‌های موفق بتوانند با رعایت موازین شرعی به ایجاد نشاط همراه با  معنویت در جامعه بپردازند و اثرات ماندگاری نیز در این مسیر بر جای بماند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: گروه‌های سرودی از این جنس و سبک فعالیت را باید از ابتدا تا انتها و رسیدن به فعلیت نوجوانان رصد کرد و با آنها جهت طی کردن مسیر تا رسیدن به بلوغ همراه شد.

مدرسی گفت: باید این گروه‌های فرهنگی و هنری پیامد محور شوند؛ پیامدهای خاص داشته باشند و از این جهت ضروریست نتایج آن در جامعه به صورت کامل بروز و ظهور داشته باشد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: هنرمندان با تولید آثار فاخر، ارزشی و ریشه‌ای می‌توانند بیشترین تاثیرگذاری را در زمینه آگاه‌سازی و تقویت بنیه فرهنگی جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر این اساس ضرورت دارد آثار هنری به ویژه سرود با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی تقویت شوند تا  این آثار تولیدی با اثرگذاری بیشتری همراه باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سرودهای معنوی و ارزشی می‌توانند به یکی از رسانه‌های مهم انقلابی برای ترویج روحیه جهاد، دین باوری، همدلی، خدمت، ایثار، شهادت و مقاومت  تبدیل شوند و پیام‌رسان‌هایی با ظرفیت جهانی باشند.

در این دیدار، مسئولان گروه‌های سرود برادران و خواهران از جمله میثاق، عاشقان ولایت، آوای مقاومت، حضرت زهرا(س)، دختران آفتاب، زینبیون و ریحانه الرسول(ص) به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های خود در این زمینه پرداختند.