Print Friendly, PDF & Email

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، گفت: به مناسبت کنگره ملی شهدا، ۲۸ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل ار خبرگزاری فارس-یزد؛عباس ملازینلی در نشست خبری کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای استان، با بیان این‌که نباید شهدا را دست نیافتنی کنیم، اظهار کرد: هر چیز مقدسی را دست نیافتنی کنیم ارتباط قلبی و اجتماعی با آن دور می‌شود.

وی با بیان این‌که ۲۸ اثر هنری ویژه بزرگداشت شهدا در استان یزد برگزار می‌شود، افزود: باید از سیره شهدا درس بگیریم و در قالب فعالیت ها مختلف هنری آن را بازتاب دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهراری یزد در ادامه با بیان این‌که نسل جوان مورد نظر محتواهای تولید شده در کمیته فرهنگی کنکره شهدا هستند، گفت: به برکت برگزاری این کنگره سایر برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی مزین به نام شهدا و کنگره شهدا شده است.

ملازینلی جشنواره قرآنی هنر دانش برای کودکان و نوجوانان را از جمله برنامه های در دستور کار دانست و بیان کرد: در جشنواره خشدلانه که دومین سال برگزاری آن است بخشی با عنوان طنز دفاع مقدس به آن اضافه شد.

مسئول کمیته فرهنگی دومین کنگره شهدای استان یزد،مسابقه ویژه کتابخوانی با محوریت شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه های انجام شده و در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه روایت عاشقی به مناسبت اولین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در ۹ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای نیز در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد ویژه برنامه مخفی شو با محور مخصوص شهدا و اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه های این سازمان به مناسبت کنگره شهدا عنوان و تصریح کرد: مستند مرزهای عاشقی به مناسبت کنگره پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ص