Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ‎ ؛به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛در دومین دوره این جشنواره، ١٠٠ شهر شرکت کردند که از میان آنها، ١۵ شهر به مرحله نیم ه‌نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند.
بنابراین گزارش،در این دوره از جشنواره پایتخت کتاب ایران ١٠٠ شهر با حدود ١۴٠٠ برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، ١۵ شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه یافتند.
این ١۵ شهر بر اساس شاخص‌های جشنواره؛ یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، داشتن قابلیت الگوبرداری، برخوداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.
یزد،اصفهان، بوشهر، تبریز، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، سیرجان، شهر ری، شهرکرد، شیراز، کاشان و نیشابور ١۵ شهر راه‌یافته به مرحله نیمه ‌نهایی داوری‌ها به شمار می‌آیند.
از میان این ١۵ شهر، در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت و یک شهر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص خواهد داد.
آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران ١٧ اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولین کشوری در تالار وحدت برگزار می‌شود