Print Friendly, PDF & Email

جلد دوم کتاب یزد، یادگار تاریخ ، به نویسندگی حسین مسرت  منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ؛ نویسنده کتاب پیرامون انتشار این کتاب گفت :جلد دوم یزد، یادگار تاریخ؛ به نوشته اینجانب «حسین مسرّت» با ویراستاری پیام شمس الدّینی و توسط  نشر یزدا، در قطع  رحلی منتشر شده است

وی افزود کتاب یزد، یادگار تاریخ ، دارای ۶ بخش : گفتارهای تاریخی/ نام آوران و بزرگان / آداب و فرهنگ/ نقد کتاب/ معماری و هنر/ مردم شناسی دربارۀ یزد است که  در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفته است.

جلد دوم از کتاب «یزد، یادگار تاریخ» همچون دفتر نخست آن،  بازچاپ گفتارهای پرخواستار نویسنده تنها در حوزۀ یزدشناسی و یزد پژوهی است که در کتاب‌ها، نشریه ها، تارنماهای ایران و نیز سخنرانی‌های وی مابین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری شده است و با ساماندهی و ویراستاری پیام شمس‌الدّینی آراسته چاپ شده است.

کتاب دارای ۲۴ صفحه دیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات / ۶۷۰صفحه متن / ۲۴ صفحه تصاویر رنگی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان یزد است .

کتاب، دارای ۱۷۵ مقالۀ کوتاه و بلند، یک مقدّمۀ ادبی به فارسی و ۸ مقدّمه به زبان های: آلمانی/ اردو/ اسپانیایی/ انگلیسی/ ایتالیایی/ عربی/ فرانسوی / هندی.به ترتیب با ترجمه:  دکتر کرستین نول کریمی،مسعودبهجو/ دکتر فاطمۀ سماواتی/ دکتر خوزه کوتیاس فرر/ هیوا رحیمی/ دکتر پیرو دونینی/ دکتر رضا افخمی عقدا / دکتر شهاب صرّافیان / دکتر فاطمۀ سماواتی دربارۀ یزد است.

این مقالات از بین حدود ۸۰۰ مقالۀ نویسنده گلچین شده است و سعی شده همچون دفتر نخست، تنوّع موضوعی داشته باشد.

هم اکنون جلد سوم این کتاب، با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستار است و امید می رود تا پایان سال ۱۳۹۹ چاپ شود.نویسنده امیدواراست بتواند دفتر چهارم آن را در سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر کند که در بردارندۀ دیگرگفتارهای یزد و نمایه هاست