Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛اصغر عباسی که با مستند هفت سین مقدس به جشنواره ملی سرزمین نور راه یافته بود، موفق به کسب مقاوم دومی بخش کارگردانی این جشنواره شد.

پس از حضور موفقیت آمیز فیلمهاى «بهار در بهشت» و «در جستجوی عطر شکوفه های سیب» در سالهای 90 و 92 در جشنواره ملی «سرزمین نور» این بار اصغر عباسی با “هفت سین مقدس” به خرمشهر رفت و باز هم افتخاری چشمگیر در کتاب هنر استان یزد به ثبت رساند.
شب گذشته و در اختتامیه بخش فیلم و مستند جشنواره مذکور، مستند 17 دقیقه ای«هفت سین مقدس»به نویسندگی، کارگردانی، تدوین و تصویر برداری اصغر عباسی، از بین 180 ارسالى از سراسر کشور در صدر قرار گرفت و حائز عنوان دومی بخش کارگردانی شد.
مستند «هفت سین مقدس» در مرحله اول با داوری روح الله رفیعی به جشنواره ملی سرزمین نور راه یافت و پس از آن از سوی هیئت داوران (مهدی یزدی، حمید بهمنی و محمد غفوری از تهران) و سید یاشار نادرى بعنوان دبیر جشنواره به عنوان دومین اثر برگزیده بخش کارگردانی معرفی شد.
عباسى همچنین در حاشیه این مراسم از تمام رسانه هایى که فعالیتهاى هنرى وى را در سطح استان یزد پوشش مى دهند و همچنین هفت خانواده شهیدى که افتخار به همکارى با وى را در ساخت این مستند دادند تشکر کرد و از مسئولین درخواست همکارى و حمایت جهت ساخت فیلم جدیدش را کرد.
مستند ١٧ دقیقه ای «هفت سین مقدس» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد روایتی از خاطرات هفت خانواده شهید در روزهای پایانی سال است که همزمان با تهیه اقلام سفره هفت سین به بیان خاطراتی از فرزندان شهیدشان در این رابطه می پردازند.
این فیلم یک روز قبل از مراسم اختتامیه با حضور سایر هنرمندان و شرکت کنندگان در خرمشهر به نمایش عمومی درآمد و تحسین و تشویق حضار را بدنبال داشت

فیلم «هفت سین مقدس» اصغر عباسی در صدر 180 اثر ملی قرار گرفت

فیلم «هفت سین مقدس» اصغر عباسی در صدر 180 اثر ملی قرار گرفت