Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما:کتاب«یزد؛ یادگار تاریخ» مجموعه مقالات یزدشناسی «حسین مسرت» با مقدمه‌ای از مرحوم “ایرج افشار” رونمایی شد.

پایگاه خبری یزد باما:به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، این مراسم که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابسرای ملک برگزار شد،معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنرحضور داشتند.
بنابراین گزارش، کتاب یزد یادگار تاریخ، گنجینه‌ای است که از پس بیست و پنج سال تحقیق و تفحص مستمر در مستندات اصیل و تاریخی ایران و به دست پژوهشگری حسین مسرت، گردآوری و تألیف شده است.
کتاب “یزد؛ یادگار تاریخ” نوشته‌ حسین مسرت و با مقدمه استاد ایرج افشار توسط نشر دف در قطع رحلی و در ۵٧٠ صفحه منتشر شده است.
“علی غیاثی ندوشن” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم از “حسین مسرت” به عنوان یکی از پژوهشگران و اساتید گمنام و متواضع استان یاد کرد و گفت: وی برای استان یزد به ویژه برای تاریخ این دیار یک نعمت است.
وی نویسنده کتاب “یزد؛ یادگار تاریخ” را حلقه‌ وصل نویسندگان، محققان و پژوهشگران یزدی‌تبار خواند و گفت: اگر مسرت به بسیاری از این افراد نمی‌پرداخت، شاید هرگز متوجه نمی‌شدیم که این افراد اصالتاً یزدی هستند که از آن جمله می‌توان به اخوان ثالث که سال گذشته در یزد مراسم نکوداشتی برای وی برگزار شد، اشاره کرد.
غیاثی ندوشن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتبار ویژه‌ معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار فاخر، در رابطه با حمایت از نسخه‌های بعدی “یزد، یادگار تاریخ” به نویسنده‌ این اثر قول مساعدت داد.