Print Friendly, PDF & Email

آیین رونمایی از پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد با حضور مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان و جمعی از فعالان و پیشکسوتان حوزه تئاتر استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه سعی داریم تا مسیر هنرنمایی هنرمندان تئاتر را هموارتر کنیم، اظهار داشت: باور من این است که حرکتی که توسط خود هنرمندان انجام شود ماندگار خواهد بود و امیدواریم بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد هم بتواند مانند دوره های پیشین موفق ظاهر شود.

مجید جوادیان زاده با تاکید بر اثرگذاری هنر تئاتر در جامعه یادآور شد: چراغ هنر تئاتر باید در هر شرایطی روشن بماند و در همین راستا اصل برگزاری جشنواره ضمن رعایت اصول بهداشتی انجام خواهد شد. در بین همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های هنری استان این اعتقاد وجود دارد که مسئولیت هنرمندان در دوران بحران کرونا با توجه به کارکردها و انتظاراتی که از هنر می‌رود، بیشتر از گذشته است.

وی به تشریح اهداف برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد پرداخت و افزود: موج آفرینی و تبدیل ویترینی برای آخرین دستاوردهای هنر نمایش استان، بروز استعدادها، ظرفیت ها و ایجاد شبکه بین هنرمندان، رشد و توسعه فعالیت های اجتماعی، رشد و توسعه تئاتر با توجه به بومی سازی ظرفیت های فرهنگی منطقه‌ای و جغرافیایی و استفاده از بستر های ادبی، تاریخی، اقتصادی و حتی سیاسی استان برای رشد هنر تئاتر از جمله این اهداف خواهند بود.

فرماندار شهرستان یزد نیز ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره همت کردند، تصریح کرد: شهروندان استان یزد پیش از شیوع بیماری کرونا به حضور در سالن های تئاتر عادت کرده بودند و امروز به شدت دلتنگ شرایط گذشته هستند.

سید محمد رستگاری با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید چراغ هنر تئاتر در یزد خاموش شود، گفت: به طور قطع شیوع بیماری کرونا دیر یا زود به پایان خواهد رسید اما اثرات مخرب روحی و روانی ناشی از آن تا مدت ها در بین جامعه باقی خواهد ماند و به همین دلیل هنرمندان نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب ها خواهند داشت و امیدواریم هنرمندان تئاتر همچون گذشته بتوانند در این مهم نقش آفرینی کنند.

همچنین در این مراسم احمد ندافی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد و چند تن از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان یزد به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و به این ترتیب بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد از امروز رسماً آغاز به کار کرد.

گفتنی است طراحی و گرافیک پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان یزد توسط سعید طامهری زاده و استودیو خط انجام شده است.