Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ؛ عالیه محرابی در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر نماز و نیایش یزد که با عنوان «به افق عشق»و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از هنر به ویژه شعر در ترویج فرهنگ دینی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با بیان این مطلب که شروع به کار این جشنواره از شهریور ماه امسال بود، گفت: فراخوان این جشنواره در زمینه‌های مختلف از جمله نماز معراج عاشقانه انسان، نماز پیام عاشورا، نماز جمعه تجلی حضور، نماز در سنگر ٨ سال دفاع مقدس ،نماز و آثار تربیتی آن، جلوه‌های نماز عاشورا، عید فطر و قربان، یاوران نماز، نماز ترنم و وحدت در اختیار علاقه‌مندان به شعر و شاعری قرار گرفت.
دبیر علمی جشنواره شعر و نماز نیایش استان یزد ادامه داد: در بخش ویژه این جشنواره هم دو موضوع نماز و سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) و نماز و جانباختگان فاجعه منا هم مد نظر قرار گرفته بود.
محرابی در ارتباط با رده سنی شرکت کنندگان این جشنواره، گفت: شاعران آثار خود به این جشنواره را تا ٣٠ آبان ماه و در سه رده سنی زیر ١٨ سال، ١٨ تا ۴٠ سال و ۴٠ سال به بالا به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و اهتمام اهل بیت(ع) در برپایی و اقامه فریضه نماز، بیان کرد: بهره‌گیری از زبان هنر، در جهت تولید آثار فاخر در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد و شعر به بهره‌مندی از زبان رسا و زیبایی‌های لفظی و معنوی که دارد، می‌تواند با پرداختن به این فرضیه و زوایای مختلف نماز از جمله نماز ظهر عاشورا و نماز در هشت سال دفاع مثدس،  نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه ایفا کند.

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر نماز و نیایش در یزد از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

زیر 18 سال:

طاهره نوری

زهرا شایق

محمد خواجه رزم

و تقدیری محمد حسین ابویی

18 تا 40 سال:

فاطمه نوری

زهرا جلال زاده

فرزانه سعادتمند

فاطمه احمد زاده

بالای 40 سال:

محمود عباسی عقدا

سید علی میری

مصطفی عابدی

بخش رباعی:

طوبی زارع

فائزه زرافشان

سید فضل الله طباطبایی ندوشن

بخش جانباختگان منا و نماز:

سکینه سلمانی نژاد

محمد صادق آتشی

بتول عطوفت

زهرا شمس الدینی

شعر کودک و نوجوان:

افسانه نوری

فریبا قیومی زاده

شهید فر